• سه‌شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1404021611504
  • خبرنگار : 50225

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور مطرح کرد

کمبود نیروهای تخصصی در مدارس استثنایی کشور/ بازنگری در سختی کار معلمان استثنایی

کمبود نیروهای تخصصی در مدارس استثنایی کشور/ بازنگری در سختی کار معلمان استثنایی

ایسنا/خوزستان رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور بر لزوم افزایش نیروهای تخصصی مانند گفتاردرمان، کاردرمان، مشاور و شنوایی‌سنج در مدارس استثنایی تاکید کرد.

سالار قاسمی امروز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت در آیین تجلیل از معلمان آموزش‌وپرورش استثنایی استان خوزستان با اشاره به نقش راهبردی این بخش در نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش استثنایی، پیشران عدالت آموزشی و شاخص واقعی توسعه‌یافتگی نظام آموزشی کشور است، بنابراین نظام‌های آموزشی باید از تمام توان و ظرفیت ها برای حمایت از آموزش و پرورش استثنایی استفاده کنند. معلمان استثنایی نه‌تنها باید شنیده شوند بلکه باید محور تصمیم‌سازی در آموزش استثنایی باشند.

وی افزود: معلمان استثنایی نماد واقعی اخلاص، عشق و مسئولیت‌پذیری در نظام تعلیم و تربیت هستند. معلمان آموزش‌وپرورش استثنایی همزمان ویژگی‌های پدر، مادر، مربی، معلم، انسان‌دوست و فداکار را دارند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور با تاکید بر لزوم ایجاد تحول در آموزش‌وپرورش استثنایی بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های فنی، تجهیز فضاهای توانبخشی، بازتعریف ماموریت‌ها و ارتقای کیفیت نیروی انسانی از الزامات تحول در این حوزه است. 

قاسمی ادامه داد: در ۱۰۰۰ واحد آموزشی استثنایی تنها ۶۰ مدرسه با زمین چمن وجود دارد که این شرایط نشان می دهد باید برای برقراری عدالت در امکانات توجه ویژه‌ای شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور گفت: اخیرا در دیدار با رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، رتبه‌بندی، اصلاح ساختار، و بازنگری در سختی کار معلمان استثنایی را پیگیری کردم و در این خصوص، خوزستان به ‌عنوان مبدا حرکت به کل کشور منتقل می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور با بیان اینکه شاخص ارزیابی نظام آموزشی در جهان، میزان حمایت و کیفیت خدمات ارائه‌شده به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است، گفت: هیچ نظامی توسعه‌یافته محسوب نمی‌شود مگر اینکه جایگاه دانش‌آموزان استثنایی در آن به‌درستی شناخته و حمایت شود. 

وی گفت: در مدارس استثنایی نیروهای تخصصی از جمله گفتاردرمان، کاردرمان، مشاور و شنوایی‌سنج، کمبود داریم که باید به بازمهندسی ساختار و برنامه‌ریزی برای توان‌یابی کامل این حوزه توجه شود. 

قاسمی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش استثنایی باید در سه محور آموزش تخصصی، توان‌بخشی و ورزش و هنر بازتعریف شود، افزود: تکریم از معلمان نباید تنها در قالب تشریفات باشد بلکه باید با اصلاح واقعی ساختارهای اداری، نظام حقوق و مزایا، و توجه دائمی به نیازهای آنان انجام شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha