سردار مهدی حاجیان، امروز (۱۷ اردیبهشت) در جلسه نظارت تخصصی انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه ملاک ارزیابی موفق بودن یا نبودن کار پلیس قضاوت مردم است، اظهار داشت: پلیس خادم مردم است و هدفی نیز جز خدمت صادقانه به آنها ندارد.
وی با اشاره به برخی توقعات و انتظارات مردم از پلیس، افزود: حضور سریع و به موقع ماموران انتظامی در محل حادثه، کشف به موقع جرائم و برخورد قاطعانه با مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی از جمله خواستهها و توقعاتی است که مردم از پلیس دارند.
حاجیان ادامه داد: ملاک ارزیابی کار پلیس نیز باید مردم باشد، به این طریق که اگر آنها از کارهای ما راضی بودند بدان معناست که کار و وظیفه خود را به درستی انجام دادهایم، اما اگر راضی نبودند یعنی باید تجدیدنظری در رفتار و نوع خدمت رسانی خود داشته باشیم.
رئیس پلیس استان کرمانشاه یادآوری کرد: طبق ارزیابیهای صورت گرفته عموم مردم رضایتمندی بیشتری از پلیس در سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال قبل از آن داشتهاند که این جای شکرگذاری دارد.
وی همچنین با اشاره به رشد ۱۶ پلهای احساس امنیت نزد مردم کرمانشاه، گفت: ما خدمتگذار مردم هستیم و هدفی هم جز جلب رضایت و خدمت صادقانه به آنها نداریم.
حاجیان امنیت جامعه و شهروندان را خط قرمز پلیس دانست و گفت: هرکسی بخواهد از آن عبور کند، قطعا با واکنش سخت و قاطعانه ماموران جان برکف انتظامی روبرو خواهد شد.
عالیترین مقام انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به استفاده از سامانه های نوین الکترونیکی و تجهیزات به روز در پلیس کرمانشاه، خاطرنشان کرد: هرقدر بتوانیم بیشتر از این سامانهها بهره بگیریم، در کنترل جرم و پیشگیری از وقوع آنها موفقتر خواهیم بود.
وی کاهش فاصله وقوع جرم و کشف آن را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: تشکیل پرونده برای مجرمان سابقه دار و رصد و پایش مداوم آنها موضوعی است که حتما باید در دستور کار پلیس آگاهی و پیشگیری قرار گیرد.
حاجیان همچنین بر تقویت و توسعه طرح هر کلانتری یک شهر تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح از کلانتریها به پاسگاههای پلیس راه کشیده شده تا بتوانند با وقوع هر گونه حادثه ترافیکی به سرعت در محل حاضر و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. روشی که قطعا باعث افزایش رضایتمندی شهروندان نیز خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات