حمید رضا حاجی بابایی، عصر چهارشنبه، ۱۷ اردیبهشت در گردهمایی مدیران مدارس نواحی پنجگانه تبریز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانشآموز، گفت: در ابتدا بر خود وظیفه میدانیم سلام و درود بفرستیم به معلمان بازنشستهای که هنوز هم مشغول انجام خدمت به نحو دیگریاند و نقش خود را بعنوان یک فرهنگی ایفا میکنند؛ چرا که بازنشستگی در مورد معلم معنا ندارد.
وی با بیان اینکه هر دقیقه و ساعت معلم برای جامعه مفید است، اظهار کرد: هر افتخاری در جامعه به آموزش و پرورش بازمیگردد و جز معلم که اساس و امید و محور و قله در جامعه به شمار میآید، بقیه ارکان مانند کلاس و تجهیزات، ابزاری در دست معلم محسوب میشوند و اول و اخر معلم است.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تبیین ویژگیهای مدرسه حیات طیبه، اجرای قانون مولدسازی را راهکاری جهت تبدیل مدرسه به مدرسه حیات طیبه دانست و گفت: با ایجاد مدرسه حیات طیبه، مدرسه به کانون فرهنگی محله، تبدیل شده و شهر و فرهنگ را مدرسه اداره میکند. همه مدارس باید به مدرسه حیات طیبه تبدیل شوند.
وی با اشاره به دغدغههای کاری مدیران گفت: مدیران در مدارس حیات طیبه دغدغهای جز مدیریت نداشته و به دنبال هزینه انشعابات و مسائلی از این قبیل نباشند.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، قلب تپنده آموزش و پرورش به شمار میآید، لزوم آموزشهای تخصصی و ارتقای صلاحیتهای حرفهای معلمان بویژه در مقطع ابتدایی را مورد تاکید قرار داد.
وی گفت: پژوهشها نیز در آموزش و پرورش باید بر مبنای مسائل مرتبط با آموزش در کلاس درس و متفاوت از پژوهشهای دانشگاهی باشد.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه نظام رتبهبندی معلمان در سال ۱۳۹۲ گفت: بر اساس ویژگیهای نظام رتبهبندی قرار بر این بود معلم جایگاه استادی داشته باشد و هیئت ممیزی در استانها تشکیل شود. آنچه که در مجلس به عنوان نظام رتبهبندی تصویب شد، هنوز با رتبه بندی آرمانی و مورد تأکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، فاصله دارد.
وی با بیان اینکه هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این است که کسی در مدرسه از معلم تا خدمتگذار مدرسه، احساس نکند جایگاهی ندارد، گفت: معلمان باید دانشآموزانی تربیت کنند که به دین، کشور و انقلاب تعصب داشته و برای والدین و جامعه احترام قائل شوند و این حرف باید از زبان معلم به گوش دانشآموز برسد. معلم باید واقعیتهای اجتماعی را به دانش آموز منتقل کند و بر همین اساس باید به معلم بها دهیم.
انتهای پیام
نظرات