سعید خدابخشی امروز ۱۹ اردیبهشت در جلسه مشترک شورای اداری استان و شهرستان فارسان با اشاره به اهمیت پروژههای عمرانی راهداری، گفت: این پروژهها به صورت کاملاً پیمانی و با همکاری پیمانکاران در دست انجام هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام فعالیتهای تسطیح، ریگلاژ و رفع اختلاف ارتفاع بین آسفالت و شانههای راه بعد از ایام نوروز، افزود: در تلاش هستیم تا با اصلاح هندسی مسیرها، جادههایی ایمن برای شهروندان فراهم کنیم.
لزوم تخصیص اعتبارات ویژه برای راهسازی
خدابخشی با بیان اینکه در هر منطقهای که حضور پیدا میکنیم، اولین مطالبه مردم موضوع راه و دسترسی است، گفت: با توجه به هزینههای بالای راهسازی، ضرورت دارد اعتبارات ویژهای برای این حوزه در نظر گرفته شود، بهویژه از محل اعتبارات نمایندگان که میتواند نقش موثری در پیشبرد پروژههای راهسازی ایفا کند.
مدیرکل راهداری استان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد راههای این استان روستایی است، افزود: ضروری است اعتبارات بیشتری برای راههای روستایی تخصیص یابد تا شاهد توسعه عادلانه زیرساختها باشیم.
وی در خصوص پروژه سهراهی پردنجان، گفت: اعتبار اولیه این پروژه بهمن ابلاغ شد و طراحی آن بر اساس ایمنسازی کامل به سمت احداث تقاطع غیرهمسطح پیش رفت. در فاز نخست ۳۸ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده بود، اما در فاز دوم با نگاهی گستردهتر، هزینه اجرای پروژه به ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده و اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد که پاکت آن تا ۱۶ روز دیگر بازگشایی میشود.
خدابخشی درباره پروژههای دیگر نیز گفت: مسیر دهچشمه به گوشه یکی از مطالبات مردمی است که در صورت صدور مجوز از سوی آب منطقهای، اجرای آن آغاز خواهد شد. همچنین روکش آسفالت مسیر شهرکرد–فارسان به سمت باباحیدر در مقاطعی برنامهریزی و پیمانکار آن نیز مشخص شده است که با آمادهسازی زیرسازی توسط شهرداری، عملیات آسفالت آغاز خواهد شد.
وی افزود: قرارداد اجرای روشنایی مسیر فیلآباد تا باباحیدر به ارزش ۱۰ میلیارد تومان منعقد شده و به طول ۳ کیلومتر در حال اجراست. همچنین روشنایی سهراهی فناوران نیز از هفته آینده توسط پیمانکار آغاز میشود.
خدابخشی در خصوص محور چلیچه–جونقان نیز گفت: زیرسازی این مسیر پیشرفت خوبی داشته و طبق قول داده شده، در این مسیر به طول ۶۰ کیلومتر نیاز به اجرای دولایه آسفالت است که برآورد هزینه آن حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان است.
وی به ضرورت مشارکت شهرداریها در پروژههای راه بینشهری اشاره کرد و گفت: با توجه به عرض بالای برخی مسیرهای درونشهری که به صورت بلوار هستند، اجرای پروژهها هزینهبر است. آمادگی داریم با شهرداران تفاهمنامهای منعقد کنیم تا یک لاین توسط شهرداری و لاین دیگر توسط راهداری اجرا شود و یا قیر مورد نیاز را شهرداری تهیه کند تا روند پروژهها تسریع یابد.
انتهای پیام
نظرات