محمد ایرانی امروز (یکشنبه ۲۸ اردیبهشت) در این نشست با اشاره به ظرفیتهای بالای ایران در جذب گردشگران کشورهای عربی بهویژه در جزیره کیش گفت: کیش میتواند به مرکز مهمی برای گردشگری حلال و جذب سرمایهگذاران عربی تبدیل شود، اما نیازمند برنامهریزی دقیق و معرفی هدفمند است.
وی با انتقاد از ضعف اطلاعرسانی بینالمللی درباره معرفی ایران، افزود: حتی ما دیپلماتها نیز نتوانستهایم آنگونه که باید، ظرفیتهای واقعی کشور را به جهانیان معرفی کنیم. بسیاری از گردشگران عرب، تصویر مبهمی از ایران دارند و این مسئله نیازمند اصلاح فوری است.
پروازهای هفتگی کویت به مشهد؛ الگویی برای توسعه گردشگری مذهبی
ایرانی با اشاره به تجربه موفق پروازهای هفتگی کویت به مشهد، اظهار کرد: با تقویت این مسیر و طراحی بستههای گردشگری ترکیبی، میتوانیم مسیر بازگشت گردشگران عرب را نیز به سمت جزیره کیش سوق دهیم. خانوادههای عرب، بهویژه از کشورهای حاشیه خلیج فارس، تمایل زیادی به گردشگری حلال دارند و کیش میتواند پاسخگوی این نیاز باشد.
پیشنهاد برگزاری گفتوگوهای ایرانی - عربی در کیش
این دیپلمات همچنین با اشاره به برگزاری چهارمین همایش گفتوگوهای ایرانی - عربی در قطر، گفت: دور بعدی این گفتوگوها میتواند در کیش برگزار شود. این جزیره بهدلیل ویژگیهای بینالمللی و امکانات ویژه میتواند به نمادی از تعامل سازنده ایران با کشورهای عربی تبدیل شود.
تیزرهای بینالمللی؛ سلاحی که از آن غافلیم
وی با اشاره به تبلیغات هوشمندانه امارات از جاذبههای ایران، گفت: تعجبآور است که یک شرکت خارجی از زیباییهای ایران تیزر میسازد، اما نهادهای داخلی در این زمینه ضعیف عمل کردهاند. پیشنهاد میکنم مسابقهای ملی برای تولید تیزرهای کوتاه و جذاب از کیش به پنج زبان برگزار شود تا از طریق فضای مجازی، مخاطبان جهانی را جذب کند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، ایرانی افزود: گردشگری، توسعه تدریجی میخواهد، اما باید از جایی شروع کنیم. کیش میتواند نقطه آغاز این تحول باشد.
انتهای پیام
نظرات