• شنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۴ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1404030301229
  • خبرنگار : 50176

معاون استانداری لرستان:

اگر مُد در گذشته ریشه داشته باشد سبب پویایی می‌شود

اگر مُد در گذشته ریشه داشته باشد سبب پویایی می‌شود

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: اگر مد در گذشته ریشه داشته باشد و گوشه‌ای از هویت گذشته را زنده کند، باعث پویایی بازار می‌شود.

سعید پورعلی امروز سوم خرداد در اختتامیه جشنواره ملی مد و لباس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس به ویژه شهدای عملیات حاج عمران و بیت‌المقدس، اظهار کرد: این همایش نماد بصیرت و شور هنری مردمی است که زلف فرهنگ را با تار و پود اصالت فرهنگی خود گره زدند.

وی با اشاره به اینکه لباس، زبان بی‌صدای فرهنگ است، گفت: در طول تاریخ هر ملت را با پوشش منحصر به فرد خودش می‌شناختند و لباس تجلی باورها، اعتقادات و فرهنگ هر ملتی است و حامل پیام حریم خصوصی، نجابت و احترام به خود و دیگران تلقی می‌شود.

پورعلی با اشاره به اینکه امروز ارزش‌ها و زیبایی‌های پوشش سنتی مت می‌تواند سبب تفاخر و تمایز و معرفی ما به دیگران به ویژه نسل جوان باشد، افزود: وظیفه ماست که لباس بومی را به عنوان الگوی الهام بخش برای مد روز و جوانان بازآفرینی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: اگر مد امروز در گذشته ریشه داشته باشد و گوشه‌ای از هویت گذشته را زنده کند نه تنها باعث پویایی بازار می شود بلکه باعث می‌شود سنت و تمدن و فرهنگ نیز دوباره راهی بازار شود.

وی بیان کرد: امروز لباس، پلی برای ارتباط ملت‌ها شده است و نباید اجازه دهیم صرفاً کالایی وارداتی و فارغ از فرهنگ ما باشد بلکه با استفاده از ظرفیت هنرمندان و صنعتگران و همه کسانی که دل در گرو فرهنگ ما دارند می‌توانیم این فرهنگ را صادر کنیم.

پورعلی تأکید کرد: مسئولیت ما این است که به جوانان نشان دهیم زیباترین، سنتی ترین و موقرترین پوشش‌ها در درون کشور ما قرار دارند.

اگر مُد در گذشته ریشه داشته باشد سبب پویایی می‌شود

زبان، لباس و دین ما تشکیل دهنده هویت ما هستند

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: زبان، لباس و دین ما تشکیل دهنده هویت ما هستند، وقتی می‌گوییم هویت ایرانی داریم یعنی به ایران تعلق دارم.

قادر آشنا امروز سوم خرداد در اختتامیه جشنواره ملی مد و لباس زاگرس، ادامه داد: لباس، هویت ایرانی بوده و هست و ایرانیان همواره به شیک‌پوشی و پوشیده بودن شهره هستند.

وی اظهار کرد: صنعت پوشاک ما و کارگروه مد و لباس مأموریت دارد بین ایده، طرح، تولید، توزیع و مخاطب ارتباط ایجاد کند، اینکه تولید کنیم و آثار به آسانی به دست مردم برسد، مهم است اما مهمتر از همه، طرح لباس است. لباس اگر ایده و طرح داشته باشد و طرحی تولید کنیم که همه مردم توان خرید آن را داشته باشند این صنعت پیشرفت خواهد کرد. برای تولید هر محصول فرهنگی باید به مخاطب نیز فکر کنیم.

او بیان کرد: ما به‌عنوان دولت باید تسهیل‌گر باشیم و بخش خصوصی نیز باید در مدل‌سازی نقش آفرین باشد و محصول نهایی توسط مردم قابل خریدن باشد، باید همه اقشار جامعه را در طراحی، تولید و توزیع مد نظر داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha