ناصر علیفر در گفتوگو با ایسنا با اشاره به تدوین چهار راهبرد کلان برای ارتقای عملکرد آموزشوپرورش خوزستان در سال تحصیلی پیشرو، اظهار کرد: راهبرد آموزشی و پرورشی نخستین راهبرد مجموعه آموزش و پرورش خوزستان است که توسعه دوره پیشدبستانی، اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین در همه مدارس استان، بهبود سواد پایه در دوره ابتدایی، ارتقای نتایج امتحانات نهایی و انسداد مبادی بیسوادی از جمله اهداف اصلی این راهبرد است.
وی بر ضرورت تربیت تمامساحتی دانشآموزان تأکید کرد و گفت: هدف ما پرورش نسلی است که در همه ابعاد علمی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و بدنی متعادل و توانمند باشد و تحقق این امر مستلزم همکاری خانوادهها، مدارس و نهادهای فرهنگی است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: شایستگیهای پایه دانشآموزان باید در راستای مهارتهای زندگی، تفکر نقادانه و خلاقیت تقویت شود و بنابراین برنامههای درسی و فوقبرنامه استان خوزستان با این رویکرد بازنگری شدهاند تا دانشآموزان برای آینده آماده شوند.
علیفر از اجرای طرحهای کیفیتبخشی به فرآیندهای تربیتی خبر داد و گفت: با راهاندازی کارگاههای مهارتآموزی و توسعه پژوهشسراها، بستر مناسبی برای رشد همهجانبه دانشآموزان فراهم کردهایم. معلمان نیز در دورههای تخصصی شرکت میکنند تا روشهای نوین تربیتی را بیاموزند.
وی توجه به عدالت آموزشی را یکی از ارکان مهم تربیت تمامساحتی دانست و تصریح کرد: در مناطق محروم استان خوزستان، با تجهیز مدارس و استفاده از ظرفیت معلمان بومی، تلاش میکنیم همه دانشآموزان از فرصتهای برابر آموزشی و پرورشی بهرهمند شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تربیت انسانهای متعهد و توانمند رسالت اصلی آموزش و پرورش است. از خانوادهها هم میخواهیم همراهی بیشتری با برنامههای مدرسه داشته باشند. تنها با همکاری سهجانبه خانه، مدرسه و جامعه میتوانیم نسلی بانشاط، مسئولیتپذیر و ماهر برای آینده ایران تربیت کنیم.
انتهای پیام
نظرات