محمدرضا هنرور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه این پروژه در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: به علت کمبود اعتبار ساخت این پروژه مسکوت باقی مانده بود که با تلاشهای انجام شده در حال انتخاب پیمانکار برای از سرگیری ساخت و تکمیل این پروژه هستیم.
وی گفت: برای اجرای این پروژه ۴۰ هکتار زمین باید آزاد شود که تاکنون ۱۲ هکتار زمین که متعلق به آستان قدس رضوی بوده، آزاد شده است اما مابقی زمینها، کشاورزی و متعلق به روستاییان خراسان رضوی است که تاکنون همکاری لازم را نداشته اند.
هنرور افزود: در حال گفت و گو با مالکهای زمینها هستیم تا زمینهای باقی مانده را آزاد کنیم تا پیمانکار جدید بتواند عملیات اجرایی ساخت را انجام دهد.
وی با بیان اینکه ساخت راهآهن جوین به اسفراین از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است، افزود: کمبود اعتبار و اختصاص نیافتن اعتبار از سال ۱۴۰۰ سبب شده است تا اجرای این پروژه متوقف باقی بماند. این پروژه یکی از مصوبات مشروط سفر دولت سیزدهم به خراسان شمالی بود و قرار بود ایمیدرو برای ساخت این پروژه وارد کار شود و اعتبار بگذارد، اما همکاری لازم انجام نشده است.
این مقام مسئول بیان کرد: مساحت این پروژه ۵۸ کیلومتر است که زیرسازی ۲۷ کیلومتر از این مسیر انجام شده و بخشهای روسازی، ساخت ایستگاه، ریلگذاری، خرید واگن و ... باقی مانده است. برای تکمیل این پروژه به سه همت اعتبار نیاز است.
انتهای پیام
نظرات