• سه‌شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۴ / ۰۸:۱۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1404041006031
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

ثبت بیش از ۱۰ هزار تماس با مراکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ لرستان

ثبت بیش از ۱۰ هزار تماس با مراکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل بهزیستی لرستان از ثبت بیش از ۱۰ هزار تماس با مراکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ استان خبر داد.

همایون عمودی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت به ملت ایران و خانواده شهدای حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی بیان کرد: در چنین تجاوزهای ناجوانمردانه‌ای که در هر نقطه از دنیا رخ دهد، کودکان، زنان و سالمندان در صدر گروه‌هایی قرار می‌گیرند که پروتکل‌های بین‌المللی بر محافظت از آن‌ها تأکید می‌کند. 

وی ضمن تشریح اقدامات بهزیستی در ایام تجاوز رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: در حوزه تخصصی ما، کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی‌سرپرست از گروه‌هایی هستند که در سراسر دنیا دولت‌ها موظفند خدمات آموزشی، تربیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به‌عنوان جایگزین خانواده برای آن‌ها فراهم کنند.

عمودی‌زاده ادامه داد: این کودکان در شرایط جنگی، بیش از پیش در معرض مظلومیت و آسیب قرار می‌گیرند. به همین دلیل در کشور ما، همزمان با وقوع این بحران، تمهیداتی برای تأمین امنیت، بهداشت روانی و جسمانی این کودکان تدوین و به سراسر کشور ابلاغ شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های سازمان بهزیستی در راستای سلامت روان خانواده و جامعه گفت: مراکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در سراسر استان به عنوان یکی از خدمات سازمان بهزیستی، نقش مهمی در سلامت خانواده ایفا می‌کند. این خط با ارائه مشاوره رایگان در زمینه‌های مختلفی از جمله کودک و نوجوان، خانواده، زناشویی، طلاق، تحصیلی و تربیتی، به خانواده‌ها در حل مشکلات و بهبود روابطشان کمک می‌کند.

عمودی زاده تصریح کرد، این خط مشاوره به صورت شبانه‌روزی در دسترس عموم مردم است و این امکان را فراهم می‌کند تا افراد در هر زمان و مکانی که نیاز به مشاوره داشته باشند، به راحتی با مشاوران سازمان بهزیستی ارتباط برقرار کنند.

وی از ثبت بیش از ۱۰ هزار و پانصد تماس با مراکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ استان خبر داد و افزود: ۱۴۸۰ با ارائه خدمات مشاوره در زمینه‌های مختلف، به پیشگیری از بروز مشکلات و بحران‌های خانوادگی کمک می‌کند و در صورت بروز مشکل نیز، خدمات مداخله‌ای به موقع را ارائه می‌دهد.

عمودی زاده گفت: مشاوران در خط ۱۴۸۰ با ارائه اطلاعات و راهکارهای مناسب، به افزایش آگاهی و دانش خانواده‌ها در زمینه‌های مختلف کمک می‌کنند و این امر به ارتقاء سلامت روان خانواده منجر می‌شود. 

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه سامانه مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی با حضور مشاوران کارآزموده در شرایط کنونی به ارائه مشاوره برای کنترل ترس، نگرانی، اضطراب فردی، کنترل خشم شبانه‌روزی شد، گفت: سامانه ۱۴۸۰ یا صدای مشاور برای همه مراحل زندگی در حوزه‌های خانوادگی، تربیتی، تحصیلی و روانی فعال است و در شرایط کنونی به صورت شبانه‌روز فعال شده تا به صورت رایگان از کمک‌های مشاوران و متخصصان برای برطرف کردن نیازهای روحی و بهبود احساس سلامت روانی استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha