• پنجشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۴ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1404041911717
  • خبرنگار : 50649

شهردار:

هیچ پروژه‌ای در شیراز حتی در جنگ ۱۲ روزه تعطیل نشد/ مترو به حرم شاهچراغ(ع) متصل می‌شود

هیچ پروژه‌ای در شیراز حتی در جنگ ۱۲ روزه تعطیل نشد/ مترو به حرم شاهچراغ(ع) متصل می‌شود

ایسنا/فارس شهردار شیراز با تأکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی این کلان‌شهر حتی در جریان جنگ ۱۲ روزه متوقف نشدند، از برنامه‌ریزی برای اتصال خطوط مترو به حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) و بهره‌برداری از طرح‌های زیرساختی جدید در مناطق جنوبی شهر خبر داد.

محمدحسن اسدی پنج‌شنبه ۱۹ تیر در آیین بهره‌برداری از چهل‌وهشتمین مرحله جهش عمرانی شیراز، با اشاره به انسجام ملی ایجاد شده در جریان جنگ اخیر، گفت: حتی در شرایط بحرانی، پروژه‌های شهرداری فعال ماند و امروز نیز هیچ پروژه‌ای حتی نیمه‌تعطیل نیست.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پل شهیدان سرانجام، اظهار کرد: این پل در جنوبی‌ترین منطقه شیراز اجرا شده و با اتصال بلوار تخت جمشید شرقی و غربی، نقش کمربندی و دورگرد مهمی در کاهش بار ترافیکی دارد.

شهردار شیراز افزود: در کنار این پروژه، زیرگذر مولوی نیز با طراحی و اجرای سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری، در کمتر از یک‌سال به بهره‌برداری رسید.

اسدی همچنین از بهره‌برداری از مجتمع خدمات اداری شهروند (ناحیه ویژه باغات و کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و تجدید نظر) خبر داد و گفت: این پروژه که سال‌ها نیمه‌کاره رها شده بود، امروز به عنوان مقر رسمی ناحیه ویژه باغات به کار گرفته می‌شود و ستاد آبادگری باغات قصردشت که پیش‌تر به‌صورت موقت در نقاط مختلف مستقر بود، در این مکان مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به اختصاص بخشی از این مجتمع به کمیسیون‌های ماده ۱۰۰، افزود: نواقص این ساختمان در اسرع وقت برطرف خواهد شد.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنانش از اتصال خط یک مترو به خط چهار جهت تسهیل دسترسی به حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) خبر داد و گفت: فاز نخست این مسیر از چهارراه زند تا حرم، در سال ۱۴۰۵ افتتاح خواهد شد. اکنون با بهره‌برداری از پل شهیدان سرانجام، زمان دسترسی از کمربندی جنوبی تا حرم به حدود ۱۰ دقیقه کاهش یافته است.

وی ادامه داد: حتی در شرایط بحران، تعداد اتوبوس‌ها و ساعات خدمات قطار شهری کاهش نیافت؛ در حالی که طی آن روزها ۳۸ درصد کاهش مسافر در اتوبوس و ۵۰ درصد کاهش در مترو را تجربه کردیم.

اسدی با اشاره به عملکرد مالی شهرداری نیز اظهار کرد: زمانی که شهرداری را تحویل گرفتیم، حدود ۸ هزار میلیارد تومان بدهی داشت، اما امروز با تحقق بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان درآمد، بدهی‌ها به صفر نزدیک شده است.

شهردار شیراز تاکید کرد: برخی کلانشهرها با وام، حقوق کارکنان را پرداخت می‌کنند و پروژه‌ها را متوقف کرده‌اند، اما در شیراز حتی در ایام سخت نیز کار تعطیل نشده است. شهرداری امروز اسب زین شده‌ای است که بر عهد خدمت شبانه‌روزی با مردم ایستاده‌ایم.

مردم ستون‌های نظام هستند 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه در طول جنگ اخیر، رهبری با ایمان به خدا، مردم و راه، کشور را به‌تنهایی هدایت کرد، گفت: مردم ستون‌های نظام هستند و ما در برابر آن‌ها سر تعظیم فرود می‌آوریم.

سید ابراهیم حسینی با تقدیر از عملکرد شهرداری شیراز در جریان جنگ ۱۲ روزه، اظهار کرد: همکاران ما در مدیریت شهری آبرو برایمان خریدند و هیچ‌کس کوتاهی نکرد. این عملکرد شایسته قدردانی است.

وی با اشاره به نمره ممتاز مردم در آزمون اخیر، گفت: متأسفانه برخی در آن ایام سکوت کرده بودند اما امروز مدعی شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: مدیریت بحران شهرداری در همان ساعات نخست جنگ وارد عمل شد و اکنون نیز لازم است برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای مواجهه با بحران‌ها انجام گیرد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز هم در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های فنی پل شهیدان سرانجام گفت: این پل با ۱۲۰۰ مترمربع رمپ و عرشه طراحی شده و بدون توقف تردد ۶ هزار خودرو در روز، اجرا شد.

علی‌حسین عباسی افزود: هدف از ساخت این پل، تسهیل مسیر تردد زائران به حرم مطهر بود و خوشحالیم که این اقدام در زمان و شرایط مناسبی به سرانجام رسید.

یکی از خطرناک‌ترین تقاطع‌های شیراز ایمن شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این مراسم با اشاره به مشخصات پروژه زیرگذر مولوی، گفت: پیش از احداث این پروژه، تقاطع بلوارهای تخت جمشید، صادقیه و مولوی یکی از نقاط حادثه‌خیز شهر بود.

محمد امین افزود: در طراحی بزرگراه شهید استوار، برای کاهش تصادف و افزایش ایمنی، کنارگذر و زیرگذر پیش‌بینی شد. زیرگذر مولوی با طول ۸۰۰ متر کنارگذر و ۴۰ متر طول عبوری، دهانه ۱۴ متری و با ۳۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۴۴۰۰ مترمکعب عملیات بتنی، در مدت کمتر از یک‌سال و با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان اجرا شد.

وی تاکید کرد: این زیرگذر بلوار تخت جمشید شرقی را به غربی متصل می‌کند و نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی جنوب شهر دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha