• پنجشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1404050905362
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس نوسازی مدارس کشور مطرح کرد

بسیج منابع محلی برای مدرسه‌سازی در سمنان یک الگوی موفق در کشور

بسیج منابع محلی برای مدرسه‌سازی در سمنان یک الگوی موفق در کشور

ایسنا/سمنان رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از پیوند بین مدرسه و جامعه و بسیج منابع محلی برای مدرسه‌سازی در سمنان به عنوان یک الگوی موفق در کشور نام برد.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جلسه توسعه عدالت آموزشی استان سمنان با اشاره به اهمیت سرمایه اجتماعی و مشارکت مردمی در حوزه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: حتی اگر تمام درآمد شرکت‌های بزرگ نفتی صرف آموزش شود، باز هم بدون همراهی مردم، تحقق عدالت آموزشی ممکن نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری سمنان در ۹ مرداد، خان‌محمدی با قدردانی از نگاه راهبردی و دغدغه‌مند استاندار سمنان نسبت به حوزه آموزش‌ و پرورش، افزود: حضور شخص اول اجرایی استان در جلسات مرتبط با آموزش، نشانه‌ای از درک عمیق مسئولان این استان نسبت به نقش زیرساخت‌های آموزشی در توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه عملکرد فرمانداران و مدیران آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان سمنان در پیگیری پروژه‌های مدرسه‌سازی و اجرای سیاست‌های کلان عدالت آموزشی قابل تحسین است، گفت: تجربه استان سمنان در بسیج منابع محلی، جلب مشارکت خیرین، و پیوند میان مدرسه و جامعه، می‌تواند به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شود.

خان‌محمدی با تأکید بر لزوم ارتقاء نقش خیرین مدرسه‌ساز از تأمین‌کننده مالی به همراه و شریک فرهنگی و اجتماعی، اضافه کرد: وقتی مدرسه‌ای با مشارکت مستقیم مردم ساخته می‌شود، هم کیفیت آن بالاتر است و هم حس تعلق‌خاطر جامعه به مدرسه افزایش می‌یابد. نمونه آن پروژه‌ای در استان ایلام است که با همراهی دانش‌آموزان، والدین و خیرین محلی ساخته شد و تحسین رئیس‌جمهور را نیز در پی داشت.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش در ادامه با اشاره به دستاوردهای آموزشی در استان سمنان خاطرنشان کرد: تجهیز برخی کلاس‌های درسی به تلویزیون‌های هوشمند، استفاده از ابزار دیجیتال در فرآیند یاددهی–یادگیری، و طراحی محیط‌های خلاقانه آموزشی از جمله نقاط قوت این استان در مسیر تحقق عدالت آموزشی است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت توجه به عدالت آموزی در دولت چهاردهم پیشنهاد کرد؛ شاخص‌های جدیدی برای سنجش میزان تحقق عدالت آموزشی تعریف شود.

وی گفت: افزایش نرخ جذب دانش‌آموزان مناطق محروم، ارتقاء سرانه فضای آموزشی، مشارکت هدفمند مردم در نوسازی مدارس، و بهبود شاخص‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی، باید مبنای ارزیابی عملکرد استان‌ها قرار گیرد.

خان‌محمدی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای مسئولان استان سمنان، از آمادگی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های عدالت‌محور در این استان خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha