• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1404052817445
  • خبرنگار : 50004

استاندار آذربایجان‌شرقی:

تلاش می‌کنیم نسلی آگاه پرورش دهیم

تلاش می‌کنیم نسلی آگاه پرورش دهیم

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حمایت همه جانبه از اهداف آموزشی و پرورشی به ویژه نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، تمامی تلاش‌ها بر این است تا علاوه بر تامین استانداردهای آموزشی، پرورش را نیز مورد توجه قرار داده و نسلی آگاه در زمینه‌های متعدد تربیت کنیم.

بهرام سرمست روز سه شنبه ۲۸ مرداد در گردهمایی روسای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ناترازی در آموزش و پرورش، زیربنای تمام ناترازی‌های پیش آمده در آینده است. شما زیربنای توسعه را رقم می‌زنید و از این بابت دستمریزاد و خدا قوت می‌گوییم و امیدواریم در آینده هم جهادی، انقلابی و توسعه محور پیش برویم.

وی در رابطه با نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی گفت: مفتخریم که از یکی از بنیادی‌ترین موضوعات توسعه کشور، تحت عنوان توسعه عدالت در فضاهای آموزشی سخن بگوییم، موضوعی که مورد تایید و پیگیری شخص آقای رئیس جمهور و برگرفته از شعار و آرمان عدالت‌طلبی بوده و بر همین اساس پیشرفت و توسعه پایدار در گرو تحقق عدالت است.

وی فضای دسترسی، کتاب و معلم را تنها بخشی از ملزومات پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی به معنای فرصت‌هایی است که یادگیری در محیط‌های امن و باکیفیت انجام شده و زیرساخت‌های آموزشی در مناطق استان به ویژه در مناطق کم برخوردار، تامین شود.

سرمست با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در زمینه توسعه فضاهای آموزشی، نیازمند سیاستگذاری عادلانه و توسعه پایدار است، گفت: اگر چه تبریز به عنوان شهر اولین‌ها در امر تاسیس مدارس نوین و ایجاد فضاهای آموزشی دارای رتبه برتر بوده، اما از نظر جایگاه تاریخی تا حد مطلوب، فاصله داشته و از نظر سرانه فضاهای آموزشی نیازمند توجه است و در مناطقی مانند ارسباران، جنوب و شرق استان نیز از کمبود فضاهای آموزشی رنج می‌بریم و نیازمند متوازن‌سازی و سیاست کلان در این خصوص هستیم.‌

وی خاطرنشان کرد: طبق توصیه‌های محترم جمهوری باید سیاستی را در استان دنبال کنیم که ضمن ایجاد توسعه متوازن، تراکم دانش‌آموزان را در مدارس کاهش دهد. کیفیت و دسترسی به امکانات آموزشی، نیازمند سیاستگذاری مجدد و باز مهندسی است.

استاندار آذربایجان شرقی پیشینه این استان در امر مدرسه‌سازی به همت خیران را مورد اشاره قرار داد و افزود: در امر مدرسه‌سازی با توجه به وجود خیرین نیک‌اندیش، پتانسیل‌های بسیاری قوی داریم و سرمایه‌گذاری بسیار خوب خیران در این زمینه می‌تواند کمک حال اداره نوسازی و تجهیز مدارس باشد. از ابتدای شروع مسئولیت به دنبال بکارگیری همه توان و ظرفیت‌ها بودیم و دولت نقش تسهیلگری خود را در این خصوص ایفا خواهد کرد.

وی بر لزوم در اولویت قرار گرفتن فناوری‌های آموزشی، استانداردهای لازم ورزشی، هنری و تامین امنیت روانی و جسمی دانش‌آموزان، اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های آموزشی تاکید کرد و موفقیت در این زمینه را نیازمند تدبر و تعمق دانست.

وی گفت: مسئولان تربیتی و آموزشی اهتمام ویژه‌ای در این راستا داشته باشند. در استان تلاش ما بر این بوده است تا عدالت آموزشی را به عنوان شاخص در نظر بگیریم و در این راستا تلاش کرده‌ایم تا اهداف این نهضت را با همکاری دو مجموعه آموزش و پرورش، نوسازی و تجهیز مدارس، کمک‌های خیران، معتمدان شوراها و افراد صاحب نفوذ، ایجاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی برای واحدهای تولیدی و صنعتی، پیش ببریم و نیازمند همفکری، تعامل و مشارکت در این خصوص و در نظر گرفتن نقشه جامعی به عنوان راهبردی کلیدی در در این خصوص هستیم.

وی ادامه داد: در ابتدای امر باید تمام مدارس نیازمند بازسازی از جمله مدارس کانکسی، سنگی و ناایمن، شناسایی و مکان‌یابی این‌ مدارس انجام می گرفت. بر همین اساس؛ به دنبال استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و مشارکت فعالان بخش خصوصی در این مورد هم تمرکز وجود دارد و از ظرفیت خیران استفاده کردیم و در ابتدای این هفته پنج پروژه خیرساز در شهرک‌های تبریز، کلنگ‌زنی شد.

سرمست افزود: براساس پیش‌بینی مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس، حداقل ۶۰۰ کلاس درس در اول مهر سال تحصیلی پیش رو به عنوان فاز اول نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، تحویل دانش‌آموزان استان خواهد شد و درخواست می‌کنیم تا ۲۳۱ پروژه تعهد شده در راستای این نهضت به ۲۷۱ پروژه آموزشی افزایش یابد.

وی در پایان گفت: پیشرفت پروژه‌های نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی برابر نظارت‌ها و گزارشات واصله بالای ۷۰ درصد است و امیدواریم جایگاه اولین‌ها را همچنان حفظ نموده و به لحاظ فرهنگی، آموزشی و نهضت مدرسه‌سازی همانند جذب خیران جزو استان‌های اول باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، نیز ‌اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش را راهی برای رسیدن به نگاهی مشترک در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت و کلیدی برای گشایش بسیاری از مشکلات و موانع موجود به ویژه در مسیر پروژه بازگشایی مدارس دانست.

تلاش می‌کنیم تا نسلی آگاه پرورش دهیم

اسفندیار صادقی نیز در ادامه جلسه گفت: این اجلاس جهت احصا وضعیت موجود و ارائه راهکار در خصوص فعالیت‌های مرتبط با بازگشایی مدارس با تاکید بر نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی، برگزار می‌شود و روز گذشته، گزارشی به نمایندگی از استان‌های قطب یک کشور، طی ارتباط ویدئویی از استانمان ارائه گردید.

وی در ادامه با اشاره به تاکید ریاست جمهوری بر نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، تاکید کرد: به تاسی از تاسیس ۶۰۰ خانه بهداشت در استانمان در زمان تصدی‌گری ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز توسط آقای دکتر پزشکیان، در سال تحصیلی ۱۴۰۵_۱۴۰۴، بیش از ۶۰۰ کلاس درس در قالب پروژه‌های آموزشی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی به دانش‌آموزان، تحویل داده خواهد.

وی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه‌های مذکور خبر داد و با قدردانی از حمایت تمام قد مدیریت ارشد استان از دستگاه تعلیم و تربیت و بویژه نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و حضور استاندار آذربایجان شرقی در گردهمایی روسای آموزش و پرورش استان جهت ارتباط برخط با اجلاس کشوری و سراسری را نشانگر اهمیت مسائل مرتبط با تعلیم و تربیت دانست و گفت: حضور در این برنامه نشانگر ارزشی است که آقای استاندار با وجود مشغله‌های فراوان، برای آموزش و پرورش قائل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha