• یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۴ / ۲۱:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1404072717696
  • خبرنگار : 50188

آغاز مطالعات فنی میانبر ریلی مهریز - باغین کرمان

آغاز مطالعات فنی میانبر ریلی مهریز - باغین کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در بازدید از ایستگاه راه‌آهن احمدآباد رفسنجان اعلام کرد که مطالعات فنی پروژه میانبر ریلی مهریز - باغین با هدف ایجاد ارتباط مستقیم بین خطوط اصلی ریلی کشور آغاز شده است.

بهروز رحمانی یکشنبه ۲۷ مهر در این بازدید که با حضور معاون استاندار کرمان، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان رفسنجان و جمعی از مسئولان و خبرنگاران انجام شد، گفت: این ایستگاه و خط ریلی پیشنهادی، علاوه بر اینکه یک میانبر برای خطوط ریلی اصلی کشور محسوب می‌شود، نقش شاهرگ حیاتی در تردد بار از بندرعباس به مرکز کشور را ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به مزایای حمل‌ونقل ریلی افزود: قطارها به دلیل مصرف کم سوخت، ایمنی بالاتر و کاهش تصادفات جاده‌ای، گزینه‌ای بسیار کارآمد برای حمل کالا هستند، این طرح می‌تواند به‌طور چشمگیری ترافیک سنگین کامیون‌ها را از جاده‌های منطقه کاسته و ایمنی جاده‌ها را افزایش دهد.

رحمانی ادامه داد: در حال حاضر، مشاور مربوطه در حال انجام مطالعات فنی و اقتصادی این پروژه است که این فرآیند حدود سه تا چهار ماه طول خواهد کشید و در صورت توجیه فنی و اقتصادی، گزارش نهایی به سازمان برنامه و بودجه ارسال خواهد شد تا در قانون بودجه سال آینده در چارچوب ماده ۲۳ درج شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه تأکید کرد که منطق پشت این طرح بسیار قوی است و شخصاً نسبت به نتیجه‌گیری مثبت آن خوشبینم.

به گزارش ایسنا، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان هم با بیان اینکه این خط ریلی ورودی اصلی استان کرمان از سمت یزد خواهد بود، گفت: مسیر پیشنهادی از مهریز وارد شهرستان انار شده، از رفسنجان عبور کرده و از ایستگاه احمدآباد رفسنجان به سمت باغین و کرمان ادامه می‌یابد. این مسیر می‌تواند بخش عمده‌ای از بارهای کالایی که امروزه از جاده‌ها عبور می‌کنند را به ریل منتقل کند.

وی افزود: این انتقال نه‌تنها تصادفات و تلفات جاده‌ای را کاهش می‌دهد، بلکه مصرف سوخت را بهینه کرده و سرعت تردد کالا را افزایش می‌دهد.

موسوی تأکید کرد: با توجه به اینکه کرمان استانی پهناور، معدنی، صنعتی و کشاورزی است، نیاز به شبکه ریلی گسترده‌تری بیش از پیش احساس می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha