• پنجشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۴ / ۲۱:۵۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1404080804989
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبرداد

اجرای طرح ملی«طاها» برای اتصال بنگاه‌های پوشاک با تسهیلات ۵۰۰میلیونی در کهگیلویه و بویراحمد

اجرای طرح ملی«طاها» برای اتصال بنگاه‌های پوشاک با تسهیلات ۵۰۰میلیونی در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز اجرای طرح ملی «طاها» با هدف اتصال بنگاه‌های کوچک به بزرگ در حوزه پوشاک خبر داد و گفت: در چارچوب این طرح تأمین مالی بنگاه‌های خرد تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بصورت اعتباری فراهم شده است.

ابراهیم مهرجو در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: این طرح با هدف اتصال بنگاه‌های کوچک به بزرگ در حوزه پوشاک طراحی شده  و در استان  اجرا می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط زیر ۲۰ نفر، با چالش‌هایی جدی نظیر اتصال به بازار، دسترسی به منابع مالی، آموزش و استانداردسازی روبه‌رو هستند. بر اساس ماده ۶ قانون برنامه هفتم، مسئولیت راهبری این حوزه‌ها با نگاه اشتغال بر عهده وزارت تعاون است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این طرح در رسته‌های مختلف از جمله صنایع تبدیلی گیاهان دارویی و به طور ویژه در پوشاک اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی میان بنگاه‌های کوچک و بزرگ می‌تواند بهره‌وری اقتصادی را افزایش داده و هزینه‌های تولید را کاهش دهد، تصریح کرد: بنگاه‌های کوچک در تولید توانمند هستند اما در کیفیت و بازاریابی ضعف دارند، از سوی دیگر بنگاه‌های بزرگ به دلیل محدودیت منابع مالی، توسعه ظرفیت تولید برایشان پرهزینه است. اتصال این دو حلقه، راهبردی مؤثر برای پایداری اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه این طرح اقتصادی با همکاری و مشارکت سازمان صمت استان اجرا می شود، ادامه داد: برای تامین مالی بنگاه‌های خرد در قالب برات الکترونیکی و با همکاری بانک تجارت، امکان تامین مواد اولیه تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به صورت اعتباری فراهم شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این چارچوب، تولیدکنندگان هر چهار ماه یک بار تصفیه مالی انجام داده و اعتبار جدید دریافت می‌کنند.

مهرجو با بیان اینکه مرحله بعدی طرح به بخش فروش و بازار اختصاص  دارد، اضافه کرد: در این مرحله علاوه‌بر ارتقای کنترل کیفی تولیدات، اتصال بنگاه‌های کوچک به بازارهای دیجیتال و واقعی با همکاری برندهای بزرگ و تحت تفاهم مشترک انجام می‌شود تا محصولات با برند مشترک یا مستقل به بازار عرضه شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha