• شنبه / ۶ دی ۱۴۰۴ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1404100603243
  • خبرنگار : 50191

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

غفلت از سلامت روانی دانش آموزان، آینده منابع انسانی کشور را با آسیب‌ مواجه می‌کند

غفلت از سلامت روانی دانش آموزان، آینده منابع انسانی کشور را با آسیب‌ مواجه می‌کند

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت سلامت همه‌جانبه دانش‌آموزان گفت: در کنار سلامت جسمی دانش‌آموزان، سلامت روانی و اجتماعی آنان اهمیتی دوچندان دارد و هرگونه غفلت در این حوزه می‌تواند آینده منابع انسانی کشور را با آسیب‌های جدی مواجه کند.

رسول صفرزائی شنبه ۶ دی در هفدهمین جلسه راهبری طرح «نماد» استان با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در برگزاری امتحانات، بر ضرورت دقت، نظارت مستمر و پاسخگویی دقیق مدیران در حوزه‌های مختلف به‌ویژه امتحانات، نهضت توسعه عدالت آموزشی و اجرای طرح نماد تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تبیین مراحل اجرای طرح نماد، خاطرنشان کرد: طرح نماد با رویکردی علمی و نظام‌مند از مرحله غربالگری آغاز شده و تا تشخیص، آموزش، توانمندسازی و در نهایت مداخله و درمان ادامه می‌یابد و مدیران باید بر تمامی این مراحل و اهداف آن اشراف کامل داشته باشند.

وی پیشگیری را راهبرد اصلی در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: پیشگیری مؤثر، مستلزم فراهم‌سازی محیطی ایمن، سالم و تربیتی در مدارس است و مدیران باید پیش از وقوع هرگونه آسیب، تمهیدات لازم را به‌صورت جدی مدنظر قرار دهند.

در ادامه این جلسه، کیخا معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان نیز با تأکید بر نقش محوری مراکز مشاوره در اجرای اثربخش طرح نماد، بر لزوم شناخت دقیق آسیب‌ها در سطح مدارس و مناطق تأکید کرد و گفت: هر مدرسه لازم است اطلس آسیب‌های روانی و اجتماعی خود را تهیه کرده باشد؛ چراکه آسیب روانی و آسیب اجتماعی دو مقوله متفاوت‌اند و شناخت صحیح آن‌ها، مقدمه برنامه‌ریزی اثربخش است.

وی مراکز مشاوره را مرکز ثقل علمی و تخصصی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: بدون پایش، نظارت مستمر و حمایت مدیریتی از مراکز مشاوره، تحقق اهداف طرح نماد امکان‌پذیر نخواهد بود و مدیران لازم است اشراف کامل بر عملکرد این مراکز داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل همچنین بر برگزاری منظم کمیته‌های فوریت‌های روانی اجتماعی، فعال‌سازی شوراهای راهبردی نماد با حضور فرمانداران، توانمندسازی مشاوران و توجه یکسان به مدارس دولتی و غیردولتی در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha