• دوشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94013112646
  • خبرنگار : 71457

هماهنگی کویت و ریاض پیش از نشست اوباما با رهبران عرب در کمپ دیوید

مسئولان عالی رتبه کویت و عربستان در نشستی در ریاض آخرین تحولات تجاوز نظامی علیه یمن را بررسی و مواضع خود را برای شرکت در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس و اوباما در 13 مه هماهنگ کردند.

مسئولان عالی رتبه کویت و عربستان در نشستی در ریاض آخرین تحولات تجاوز نظامی علیه یمن را بررسی و مواضع خود را برای شرکت در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس و اوباما در 13 مه هماهنگ کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، محمد بن نایف، جانشین ولیعهد و وزیر کشور عربستان و همچنین محمد بن سلمان، وزیر دفاع و مشاور ویژه پادشاه عربستان دو مهمان کویتی خود را که محمد الخالد الحمد الصبا جانشین نخست وزیر و وزیر کشور کویت و خالد الجراح الصباح، وزیر دفاع کویت بودند در جریان آخرین تحولات حملات طوفان قاطع به یمن قرار دادند. در این نشست ارزیابی نظامی از عملیات ائتلاف طوفان قاطع در یمن و تحولات میدانی آن صورت گرفت.

این مقامات همچنین به تبادل نظر در خصوص تحولات سیاسی یمن و طرح‌های ارائه شده برای حل بحران این کشور پرداختند.

مقامات عربستانی همچنین دو همتای کویتی خود را در جریان تماس‌های پادشاه این کشور با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه و شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین قرار دادند.

در مذاکرات رهبران این سه کشور با پادشاه عربستان بر تلاش‌ برای یافتن راه حل سیاسی بحران در یمن تمرکز شد و مقامات در این نشست بر امنیت و ثبات در خاورمیانه به ویژه در حوزه خلیج فارس تاکید کردند و عنوان داشتند که باید حل و فصل سیاسی مساله یمن سریع‌تر به جریان بیفتد.

در این دیدار همچنین هماهنگی مواضع کویت و عربستان برای نشست سران میان باراک اوباما و رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در کمپ دیوید در 13 مه آتی مورد بررسی قرار گرفت. در این دیدار اوباما با رهبران عرب قرار است بحران یمن، پرونده هسته‌ای ایران و امنیت و ثبات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و راه‌های تقویت همکاری با این کشورها در زمینه امنیت و مقابله با ناآرامی‌ها در خاورمیانه را بررسی کنند.

در نشست سران آمریکا و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، تحولات سوریه و همچنین مساله فلسطین و راکد ماندن روند صلح میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

پیش بینی می‌شود که رهبران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از رئیس جمهوری آمریکا بخواهند تا فشارهای بیشتری را بر دولت رژیم صهیونیستی برای بازگشت به میز مذاکرات با فلسطینی‌ها و صرف‌نظر کردن از شهرک‌سازی‌ها اعمال کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha