• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 97061808980
  • منبع : نمایندگی ایلام

استاندار ایلام: التهاب بازار در حال فرونشستن است

استاندار ایلام: التهاب بازار در حال فرونشستن است

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: التهابات بازار در حال فرو نشستن است و پیش‌بینی‌ها این است که نهایتاً تا دو ماه آینده بازار به آرامش خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، « قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست هم‌اندیشی با اتحادیه‌های صنفی استان، دیدار با اقشار مختلف مردم را بهترین شیوه گرفتن مشاوره از آنان دانست و گفت: می‌کوشیم این دیدارها و جلسات به‌صورت دوره‌ای و مستمر ادامه داشته باشد.

برای عبور از شرایط کنونی باید دست در دست دهیم

وی با اشاره به نشأت گرفتن انقلاب اسلامی از بازار اظهار کرد: صدای انقلاب اسلامی از بازار بلند شد، انقلاب فرزند بازار است، اگر این فرزند آسیب ببیند، بازار همه سرمایه خود را برای این فرزند خود فدا می‌کند و همه ما در جریان مشکلات و موظف هستیم که در این شرایط خاص مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان این‌که دشمنان در پی ضربه زدن به انقلاب و تجزیه کشور هستند، در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان با فشار بر مردم به دنبال فروپاشی کشور هستند تا از این مسیر قدرت کشور را بشکنند و با تقسیم ایران به کشورهای کوچک، آن را تحت سیطره خود درآورند که در این شرایط باید به‌علت تقویت این انقلاب و کشور، دست در دست هم و با ایستادگی از این شرایط عبور کنیم، چون شریط امروز ما اصلاً بدتر از دوران جنگ نیست، چرا که آن دوران در ابتدای مسیر بودیم اما اکنون شرایط فرق کرده است.

وی  مردم ایران را با آستانه تحمل مناسب دانست و خاطرنشان کرد: التهابات بازار در حال فرو نشستن است و پیش‌بینی‌ها این است که نهایتاً تا دو ماه آینده بازار به آرامش خواهد رسید.

در بازرسی‌ها، احتکار با انبارداری و بُنَک‌داری اشتباه گرفته نشود

استاندار ایلام یکی از مشکلات حوزه اقتصاد را دولتی بودن اقتصاد و حضور دولت در بازارها دانست و گفت: اعتقاد دارم که باید حوزه اقتصاد را به مردم واگذار کرد، چون هر بار که به مردم اعتماد کرده‌ایم نتیجه بهتری را مشاهده کرده‌ایم که نمونه آن را در جنگ، سازندگی و... به عینه مشاهده کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر استفاده از اصناف در بازدیدها و بازرسی‌ها گفت: ساز و کاری تعریف شود که در بازرسی‌ها، احتکار با انبارداری و بُنَک‌داری اشتباه گرفته نشود.

صنوف آلاینده از ایلام خارج شوند

استاندار ایلام انتقال صنوف آلاینده و مزاحم از شهر را خواستار شد و گفت: نمایشگاه‌های اتومبیل، جوشکاری‌ها، آهن‌فروشی‌ها، مصالح ساختمانی‌ها و دیگر صنوف آلاینده باید هرچه زودتر از شهر خارج شوند.

وی ادامه داد: ایجاد میدان میوه و تره بار در مرکز استان باید در دستور کار شهرداری و دیگر نهادها قرار گیرد.

انتقاد از تعرفه‌های بالای نظام مهندسی

سلیمانی دشتکی با انتقاد از تعرفه‌های زیاد نظام مهندسی ساختمان برای نظارت بر ساخت و سازها تصریح کرد: نهادهای نظارتی حتماً نرخ بالای تعرفه‌های نظام مهندسی را در دستور کار قرار دهند و با متخلفان این حوزه شدیداً برخورد شود.

اهلیت سرمایه‌گذار کشتارگاه ایلام سنجیده نشده بود

استاندار ایلام با اشاره به وضعیت کشتارگاه استان تصریح کرد: اهلیت سرمایه‌گذار این کشتارگاه از اول مشخص نشده بود و همین نااهل بودن سبب تعطیلی این کشتارگاه شده است و اکنون در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دیگر نهادها هستیم تا به صورت اصولی راه‌اندازی شود .

وی یادآور شد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان باید همه اقلام مورد نیاز و مصرفی خود را از بازارهای استان تأمین کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha