به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش، امیر خسرو فخریان مولف این اثر بر این باور است که به رغم تلاشهای صورت گرفته در طی سالیان گذشته، ایران در زمینه فرانچایز بومی بسیار ضعیف عمل کرده و متاسفانه نمیتوانیم از مجموعهای زنجیرهای نام ببریم که با استانداردهای مدل فرانچایز در کلاس جهانی اداره شود و یا برنامهای مدون و مشخص برای گسترش با این روش داشته باشد ضمن آن که در ایران تدوین قانون و یا برنامهریزی برای فرانچایز انجام نشده و این مقوله مفید، اشتغالزا و کارآفرین به شدت مورد غفلت دولت واقع شده است.
حتی در دانشکدههای بازرگانی و اقتصاد هم اثری از آموزش و ترویج این پدیده نیست. بنابراین پدیدهای که میتواند اشتغال فراوان ایجاد کند و از سرمایههای کوچک، حرکتی عظیم را برای توسعه اقتصادی کشور به راه اندازد، مورد کم لطفی قشر دانشگاهی، دولتی و بخش خصوصی قرار گرفته است.
این کتاب با نیم نگاهی به بازیگران اصلی و برتر فرانچایز در سال ۲۰۱۷ و در عین حال پیشبینی فرانچایزهایی که در سال ۲۰۱۸ از رونق بیشتری برخوردار میشوند، به تازهترین دیدگاههایی که رشد و سودآوری فرانچایزها را تضمین میکند و استراتژیهایی که فرانچایزها را به اوج رسانده، میپردازد.
به گفته صاحب نظران جهانی فرانچایز عامل اصلی موفقیت در سازمان فرانچایز دهنده و فرانچایز گیرنده رهبری قدرتمند است و در این کتاب استراتژیهای مشخص برای پیادهسازی رهبری قدرتمند تشریح میشود.
بخش اول کتاب "هر آنچه که در مورد فرانچایز باید بدانید"، مفهوم فرانچایز را به عنوان یکی از پرطرفدارترین اشکال کسبوکار در استفاده از داراییهای فکری شرکتها و کسبوکارهای معتبر معرفی میکند و سپس تاریخچهای از فرانچایز را در کشورهای توسعه یافته، در حال توسعه و در ادامه ایران مورد بررسی قرار داده است.
فصل دوم کتاب مزایا، معایب و انواع فرانچایز را بیان کرده و در عین حال ضمن شناسایی سازمانهای بزرگ فرانچایز در دنیا، نمونههای موفق خارجی فرانچایز و نمونههای موفق داخلی فرانچایز در ایران همچون فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش را معرفی کرده و خلاصهای از زمینه فعالیت هر کدام از آنها را بیان کرده است.
این کتاب در فصل پایانی، تدوین قانون جامع فرانچایز در ایران، معرفی برندهای مناسب سرمایه گذاری به سرمایه گذاران و سرمایهگذاری در صنایع فرانچایز محور توسعه ایران را به عنوان راه حلهای گسترش فرانچایز در ایران ارائه کرده است.
کتاب مذکور با تیراژ ۲۰۰۰ نسخه توسط انتشارات بازاریابی روانه بازار شد.
فایل الکترونیکی این کتاب در وبسایت اصلی فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش با استقبال قابل توجهی از سوی علاقمندان و متقاضیان به ورود به این نوع کسبوکار مواجه شده به طوری که ظرف ماههای اخیر بیش از ۱۰ هزار بار توسط کاربران دانلود شده است.
انتهای پیام
نظرات