• سه‌شنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98062612661
  • منبع : نمایندگی سمنان

انتقاد معاون دانشگاه علمی کاربردی از دخالت‌های سیاسی در دانشگاه

انتقاد معاون دانشگاه علمی کاربردی از دخالت‌های سیاسی در دانشگاه

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با انتقاد از برخی دخالت‌های سیاسی در دانشگاه گفت: برخی مسئولان عادت کردند که در همه امور و از جمله مسائل مرتبط با آموزش عالی دخالت کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر سیدعلی بدری در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان اظهار کرد: این دخالت‌های سیاسی به زیان آموزش عالی در کشور است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی نمایندگان، فرمانداران و دیگر مسئولان عادت کردند که در هر کاری دخالت کنند و امروزه اثرات نمونه‌هایی از این دخالت‌ها در دانشگاه وجود دارد.

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در کشور ما هر کاری را سیاسی می‌بینند افزود:  فضای دانشگاه باید از این مسائل دور نگه داشته شود.

وی بر لزوم تمرکز بیشتر بر مهارت‌آموزی در دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید و تصریح کرد: دانشگاه جامع در سه سال اخیر به سمت کیفی‌سازی آموزشی گام برداشته است.

بدری با اشاره به اینکه بسیاری از مشاغل به مرور منسوخ می‌شوند، ادامه داد: در دنیای امروز هر روز شاهد ظهور تکنولوژی‌های جدیدی هستیم و افراد برای بهره‌گیری از این تکنولوژی‌ها نیازمند مهارت‌آموزی هستند لذا دانشگاه جامع باید مدام به سمت آموزش مهارت‌های جدید حرکت کند.

وی از روال ساده این دانشگاه برای تعریف رشته‌های جدید به عنوان یک مزیت مهم نام برد و گفت: در حال حاضر در کمتر از سه-چهار ماه می‌توان یک رشته جدید را در فرآیند آموزشی دانشگاه جامع تعریف کرد لذا مراکز علمی کاربردی می‌توانند با بهره‌گیری از این مزیت فرصت های جدیدی برای خود ایجاد کنند.

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه برخی از مراکز از اعطای رشته‌ها براساس خوشه‌های شغلی گلایه دارند خاطرنشان کرد: اگرچه این فرآیند تنگناها و محدودیت‌هایی برای مراکز علمی کاربردی ایجاد می‌کند اما با تعریف رشته‌های جدید و ایده‌پردازی می‌توانند از دل این محدودیت‌ها، فرصت‌های جدیدی برای مرکز خود ایجاد کنند. ضمن اینکه عرصه پودمانی نیز فرصت‌های خوبی برای مراکز ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه تمایل جامعه به رشته‌های مهارتی رو به ازدیاد است چرا که این رشته‌ها، اشتغال به همراه دارند افزود: وزارت علوم رشته‌های مهارتی را به دانشگاه جامع علمی کاربردی سپرده و هر دانشگاه دیگری که بخواهد این رشته‌ها را ایجاد کند باید از دانشگاه جامع مجوز بگیرد.

بدری با اشاره به ایجاد معاونت مهارتی در دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد نیز برای اخذ رشته‌های مهارتی براساس قانون باید از دانشگاه جامع مجوز بگیرد.

وی بر لزوم توجه بیشتر به آینده‌پژوهی در دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید و تصریح کرد: باید در تعریف رشته‌ها و ارائه مهارت‌ها به مزیت‌های منطقه‌ای توجه شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی از استان سمنان به عنوان استانی با پتانسیل‌های مختلف یاد کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های این استان در حوزه گردشگری، ایجاد رشته‌های مهارتی مرتبط با صنعت گردشگری در مراکز علمی کاربردی استان می‌تواند به رونق این صنعت در استان کمک کند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha