• چهارشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99012011012
  • خبرنگار : 50177

نماینده تشکل‌های مردم نهاد در شورای توسعه و حمایت لرستان:

منتخبین مردم در مجلس در راستای فعالیت‌های عمومی جامعه گام بردارند

منتخبین مردم در مجلس در راستای فعالیت‌های عمومی جامعه گام بردارند

ایسنا/لرستان نماینده تشکل‌های مردم نهاد در شورای توسعه و حمایت لرستان گفت: منتخبین مردم در مجلس در راستای فعالیت‌های عمومی جامعه گام بردارند.

مهدی بابایی امروز در نشست با دکتر یحیی ابراهیمی منتخب مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد یک ظرفیت بالقوه برای نهادینه کردن فرهنگ مشارکت پذیری در سطح جامعه است، افزود: تجارب گذشته و اتفاقاتی که در جریان بلاهای طبیعی و اخیرا در بحث ویروس کرونا رخ داده نشان می‌دهد چنانچه بستر مناسب برای آموزش و  استفاده از ظرفیت‌های فعالین اجتماعی در قالب سازمان‌های مردم نهاد که دارای سیستم‌های رسمی و مشخصات هویتی شفاف هستند مهیا شود می‌توانند کمک فراوانی به کاهش مشکلات و چالش‌های پیشرو در آینده داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از گام‌ها و اقداماتی که  قرار است سازمان‌های مردم‌نهاد استان انجام دهند موضوع دعوت و تشویق مسئولین و نمایندگان مردم در مجلس به انجام فعالیت‌های عمومی و توسعه زیرساخت‌های استان است،  اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با توجه به ظرفیت و ارتباط مستقیمی که با قانونگذاری در کشور دارند در این زمینه نقش بسزایی دارند یکی از ایراداتی که به نمایندگان ادوار در لرستان وارد بوده  عدم مطالبه‌گری عمومی و عدم ارتباط مناسب با بدنه تصمیم‌گیری حاکمیت در راستای رونق و گسترش عدالت اجتماعی در سطح استان است.

بابایی اضافه کرد: متاسفانه بیشتر وقت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی صرف کارهای تک بعدی، شخصی،گروهی و سیاسی بوده لذا با توجه به این روش‌های نه چندان مطلوب گذشته که حتی برای خود نمایندگان ادوار هم خروجی نداشته و موجب عدم  مقبولیت در دوره‌های بعدی در انتخابات شده،  سازمان‌های مردم نهاد و همه فعالین اجتماعی و نخبگان استان به این نتیجه رسیده‌اند که باید به منتخبین جدید کمک کنند تا روش های شکست خورده قبلی را کنار گذاشته و در راستای فعالیت‌های عمومی جامعه گام بردارند.

نماینده تشکل‌های مردم نهاد در شورای توسعه و حمایت لرستان گفت: امید می‌رود مردم به دور از وابستگی‌های گروهی و جناحی  کمک کنند تا استان در همه ابعاد رشد و رونق پیدا کند .

بابایی افزود: سازمان های مردم نهاد در بحث مبارزه با ویروس کرونا علی‌رغم همه کمبودها و عدم آشنایی با این ویروس، خودجوش و به خاطر مردم به میدان آمدند و خدمات مناسبی را به هموطنان در همه شهرها و روستاهای استان انجام دادند که شایسته تقدیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha