• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403032617745
  • خبرنگار : 50177

معاون مجمع خیرین سلامت کشور خبر داد

احداث، مرمت و تجهیز بیش از ۶۰۰۰ مرکز درمانی در کشور

احداث، مرمت و تجهیز بیش از ۶۰۰۰ مرکز درمانی در کشور

ایسنا/لرستان معاون مشارکت‌های مردمی، رسانه و امور مجلس و بین‌الملل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: در چهار سال گذشته با همت مردم و خیرین بیش از ۶۰۰۰ مرکز درمانی در کشور احداث، مرمت یا تجهیز شده است.

سیدمحمد طباطبایی امروز (۲۶ خرداد ماه) اظهار کرد: تیم پزشکی روز گذشته موفق به انجام ۹۰ عمل جراحی شکاف کام و لب در لرستان شد. این اعمال جراحی به مدت سه روز انجام خواهند شد. در این رویداد علاوه بر لرستان، از نقاط مختلف کشور افراد متقاضی انجام جراحی حضور داشتند.

وی بیان کرد: در این سه روز که ۶۰ پزشک در استان حضور دارند، ۳۰۰ عمل جراحی انجام خواهد شد و بقیه افراد به تهران اعزام خواهند شد.

او با بیان اینکه امسال به نام سال مشارکت‌های مردمی نامگذاری شده و این اعمال جراحی کاری ملموس از این نوع مشارکت‌هاست، اظهار کرد: این اتفاق در لرستانی که کمتر برخوردار است، رقم خورده است و باید الگوسازی شود.

معاون مجمع خیرین سلامت کشور گفت: استان‌هایی که امکانات دیگری دارند از این طرح الگوبرداری کنند و در حیطه بیماری‌های قلبی و عروقی وارد شوند.

وی با بیان اینکه سیاستی که در مجمع خیرین سلامت کشور مطرح شده، پیشگیری و پژوهش است که در این راستا موفق به انجام کارهای خوبی شده‌ایم، افزود: با پزشکی قانونی کارهای مشارکتی خوبی انجام دادیم، فقط به دانشگاه علوم پزشکی اکتفا نکردیم و در همه بحث‌های درمانی در کشور ورود پیدا کردیم.

درمان رایگان فرزندان زیر ۵ سال دارای مشکل شنوایی

طباطبایی از تشکیل بنیادهای مختلف توسط مجمع خیرین سلامت کشور خبر داد و گفت: بنیاد شنوایی بخشش را ایجاد و کودکان کر و لال را پوشش دادیم، با وجود ۱۶ مرکز شنوایی در کشور، بنیاد بخشش اقدامات موثری انجام داده است و در کشور کسی را نداریم که به‌خاطر مشکلات مالی، از ناشنوایی رنج ببرد. البته زمان طلایی برای درمان ناشنوایی در هر نوزاد کمتر از پنج سال است.

وی بیان کرد: هر کسی که فرزند کمتر از پنج سال با مشکل شنوایی دارد، به مجمع خیرین سلامت استان‌ها مراجعه کند و به‌صورت رایگان از خدمات درمانی بهره ببرد. این بیماری ژنتیکی است و باید غربالگری‌های قبل از ازدواج درباره آن انجام شود.

طباطبایی با بیان اینکه یکی از موضوعات دیگر، نرخ بالای بیماری‌های قلبی و عروقی است که بنیادی تحت عنوان بنیاد قلب سالم در کشور ایجاد شده است، گفت: این بنیاد در حال فعالیت در حاشیه استان تهران است.

تشکیل شورای مشارکت زنان برای پیشبرد مسائل مربوط به بهداشت و درمان

معاون مشارکت‌های مردمی، رسانه و امور مجلس و بین‌الملل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه بحث سالمندان را باید در کشور جدی بگیریم، اظهار کرد: بنیاد توانمندی سالمندان را تشکیل دادیم. همچنین بنیاد طب سنتی ایرانی تشکیل خواهیم داد.

طباطبایی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ شعبه مجمع خیرین در کشور فعالند، افزود: در موضوع پیشگیری، شورای مشارکت‌های زنان را داریم و حضور این قشر می‌تواند مشوق مردان و جامعه باشد، مشارکت بانوان در مقابله با کرونا ستودنی و ماندگار بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha