• یکشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99012413388
  • خبرنگار : 50046

مرغ در خراسان شمالی در ریل کاهش قیمت

مرغ در خراسان شمالی در ریل کاهش قیمت

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی گفت: قیمت مرغ امروز دوباره در این استان کاهش یافت.

عباس پور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مکان هایی همچون رستوران ها، آشپزخانه ها و ... اظهارکرد: این امر سبب شد تا قیمت مرغ کاهش یابد.

وی افزود: صحبت ها بر این بود که امروز مرغ با قیمت شش هزار و 500 تومان تحویل کشتارگاه داده شود.

وی با اشاره به ورود شرکت پشتیبانی امور دام استان از دو سه هفته گذشته برای خرید مرغ های تولیدی جهت جلوگیری از متضرر شدن مرغدارها تصریح کرد: ورود و حضور شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مرغ ها بسیار ارزشمند و به موقع بوده اما این اقدام شرایط مرغداران را چندان بهتر نکرد.

عباس پور ادامه داد: مرغدارها برای اینکه گوشت مرغ را تحویل شرکت پشتیبانی امور دام دهند باید در ابتدا مرغ را تحویل کشتارگاه داده، سایزبندی کنند و سایز مورد نظر شرکت پشتیبانی امور دام را تحویل آن ها دهند این درحالیست که مرغ های خارج از سایز و آلایش مرغ بر روی دست مرغدار دوباره باقی می ماند و همین امر سبب شده تا مرغدار نیز تمایلی به تحویل مرغ تولیدی به شرکت مذکور نداشته باشد.

وی اظهارکرد: در سال گذشته مرغدارها پای کار بودند و همراهی لازم را داشتند بطوریکه در یک برهه زمانی محصول تولیدی را با قیمت هشت هزار و 500 تومان به فروش رساندند، حال زمان آن رسیده تا این مرتبه اجباری بر روی بازار باشد تا مرغ را با قیمت مناسب از مرغدار تحویل گرفته شود تا آن ها متضرر نشوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: انتظار بر این است تا همچنان مرغ زنده با همان قیمت هشت هزار و 500 تومان خریداری شود تا از متضرر شدن مرغدارها جلوگیری شود.

علیرضا توسلی نیا مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، گفت: ورود این شرکت و خرید مرغ از مرغداران، شرایط تولیدکنندگان مرغ استان را بهتر کرده است.

وی افزود: بطوریکه تاکنون 300 تن قرار داد برای خرید مرغ منعقد شده و 150 تن مرغ نیز تا به امروز از مرغداران استان خریداری شده است.

قاسم زاده رئیس اتحادیه قصابان نیز در گفت و گو با ایسنا ادامه داد: قیمت گوشت مرغ در بازار در روز گذشته 10 هزار و 600 تومان بوده و امروز به 9 هزار و 700 تومان رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha