• یکشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۱:۴۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99022114537

استاندار:

بستر صادرات مرغ و برخی محصولات از مرزهای سیستان وبلوچستان فراهم شده است

بستر صادرات مرغ و برخی محصولات از مرزهای سیستان وبلوچستان فراهم شده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر بستر صادرات مرغ و برخی از محصولات کشور از مرزهای استان فراهم شده و بازار مصرف کشورهای افغانستان و پاکستان و در ادامه چین و هندوستان و کشورهای حوزه خلیج فارس هم می‌تواند هدف‌گذاری شود و استان سیستان و بلوچستان در این زمینه می‌تواند نقش فعال‌تری را ایفا نماید.

احمدعلی موهبتی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و شورای مبادلات مرزی استان که با هدف بررسی امکانات و نیازهای پایانه مرزی میلک به منظور افزایش میزان فعالیت این پایانه در استانداری تشکیل شد؛ با بیان اینکه هر تولیدی باید دارای شاخص کیفیت حداکثری و قیمت حداقلی باشد تا بتواند در جهش تولید اثر گذار باشد اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا زیرساخت‌های مورد نیاز برای رسیدن کالا به دست مصرف کننده هم در داخل کشور و هم در بخش صادرات را فراهم نماید.

وی ادامه داد: بر همین مبنا باید در مرزهای رسمی تمهیداتی اندیشیده شود که کالا در مسیر تولید تا مصرف از لحاظ هزینه حمل و نقل و سایر هزینه های مرتبط با کمترین هزینه مواجه باشد.

رییس کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی سیستان ‌وبلوچستان افزود: در سال ۹۸ از مرزهای استان یک میلیارد و ۹۶ میلیون دلار صادرات صورت گرفته که بخشی ناچیز از این مقدار در حوزه منطقه آزاد و بخش اعظم آن از طریق مرز رسمی میلک و میرجاوه و بازارچه‌های مرزی استان صورت گرفته است.

موهبتی گفت: سال ۹۹ سال جهش تولید است و این جهش به معنی آن است که محصولات تولید کنندگان در کشور به بازار هدف برسد چرا که اگر تولید صورت گیرد و بازار مصرف نداشته باشد محکوم به شکست است.
 
 وی اظهارداشت: در استان سیستان و بلوچستان بازارچه های مرزی نیز همانند مرزهای رسمی نقش‌آفرین هستند و نقش بازارچه های مرزی از مرزهای رسمی کمتر نیست و این دو با هم رقابت می‌کنند.

 استاندار سیستان وبلوچستان گفت:  این جلسه به منظور هماهنگ کردن دستگاه ها برای کمک به تجار برای صادرات برگزار شده است چرا که در بحث صادرات دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت ،حمل و نقل و پایانه‌ها، گمرک و مرزبانی نقش دارند و لازم است هماهنگی هایی صورت بگیرد که بازه زمانی ارائه خدمات در بازارچه میلک که مورد تقاضای طرف افغانستانی نیز است، افزایش پیدا کند .
 
موهبتی گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا تنها مرز رسمی میلک فعال است و امیدواریم ظرف هفته جاری، مرز رسمی میرجاوه نیز شروع به فعالیت نماید.
 
وی گفت: بازارچه‌ها نیز فعال هستند اما به دلیل شیوع کرونا محدودیت های وجود دارد که تلاش می‌کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حداکثر صادرات از این مبادی برسیم.

استاندار سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد: نقش سیستان و بلوچستان در تنظیم بازار کشور مشهود است به طوری که در سال گذشته در بحث گوشت که یکی از چالش های جدی کشور بود، این استان در واردات دام و کشتار و بسته بندی نقش آفرینی کرد و امسال نیز در بحث جوجه که برخی از تولیدکنندگان با چالش مواجه شده بودند، بستر صادرات آن فراهم شد. 
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر بستر صادرات مرغ و برخی از محصولات کشور از مرزهای استان فراهم شده و بازار مصرف کشورهای افغانستان و پاکستان و در ادامه چین و هندوستان و کشورهای حوزه خلیج فارس هم می‌تواند هدف‌گذاری شود و استان سیستان و بلوچستان در این زمینه می‌تواند نقش فعال‌تری را ایفا نماید.
 
موهبتی اضافه کرد: همه موارد مستلزم این است که هم تجار استان قانونمند شوند و هم دستگاه‌های اجرایی تسهیل کننده و کمک کننده این امر باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha