• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403032617124
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

فرماندار زابل:

دانشگاه نقش مهمی در ایجاد شعور انتخاباتی و رای آگاهانه مردم دارد

دانشگاه نقش مهمی در ایجاد شعور انتخاباتی و رای آگاهانه مردم دارد

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل با بیان اینکه دیدارها و نشست‌های دانشجویی مستمر خواهد بود، گفت: دانشجویان ایده‌های خود را برای حل مشکلات سیستان مطرح کنند.

علیرضا ملاشاهی شامگاه جمعه 25 خرداد درافتتاحیه ستاد مردمی مشارکت حداکثری بسیج دانشجویی دانشگاه های حوزه سیستان که در دانشگاه زابل برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدشان، اظهار کرد: هر بار که به چهره شهید رئیسی نگاه می‌کردم یاد و خاطره شهید سلیمانی برایم تداعی می‌شد، ما یک عالم بزرگ و شخصیت خدوم را از دست دادیم که سبک جدیدی از مدیریت اسلامی و علوی را در دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه کرد.

وی افزود: دانشجویان دارای ظرفیت خوب و موثری هستند که باید به آن‌ها توجه کرد، بنده اعتقاد راسخی به استفاده از ظرفیت اساتید و نخبگان در حل مسائل دارم.

فرماندار ویژه زابل تأکید کرد: دانشگاه باید به سمت کارآفرینی و توسعه مهارت‌ها برود؛ یعنی مهارت افزا باشد، علاوه‌برآن دانشگاه باید محور توسعه باشد و به‌موازات بُعد علمی، بُعد عملی و مهارت افزا پیدا کند. وقتی می‌توانیم کارآفرینی را توسعه دهیم که عمل، مهارت و مهارت‌آموزی مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار نقش دانشجویان در تحولات مهم سیاسی و اجتماعی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود : دانشجویان می توانند زمینه ساز بسیاری از تحولات و جهت دهی های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه باشند.

ملاشاهی اظهار کرد: امروز دانشگاه های سیستان  نقش مؤثری در راستای ارائه این مطالب دارد، چرا که دانشگاه‌ها نقش علمی دارند و برای اینکه به کارآفرینی برسیم و از فرصت‌ها به‌صورت بهینه استفاده کنیم باید به سمت اشتغال و کارآفرینی پیش برویم به این دلیل که یکی از منابع سیستان آب بوده است.

وی ادامه داد: اقتصاد سیستان را از وابستگی شدید به آب کاهش داد، یعنی کمترین وابستگی را به آب داشته باشیم تا منجر به توسعه پایدار شود.

ملاشاهی افزود: مدل‌های کشاورزی باید اصلاح شود، در سیستان باید بُعد عِلمی در کنار بُعد عَملی دیده شود، در این راستا ازآنجایی‌که دانشگاه محور توسعه و ریل‌گذار است باید رویکرد خود را نسبت به آب عوض کنیم

‌فرماندار زابل گفت: دانشگاه نقش مهمی را در ایجاد شعور انتخاباتی و رای آگاهانه مردم در جامعه خواهد داشت. حضور آگاهانه و پرشور مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، در حالی مشتی محکم بر دهان دشمنان است که دشمن در انتخابات آینده از تکرار شهید آیت الله رئیسی به عنوان الگوی رئیس جمهور در ایران ترس دارد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه شهید آیت الله رئیسی روحیه‌ای خستگی ناپذیر داشت، تاکید کرد: امیدآفرینی، مردمی بودن، ساده زیستی، روحیه جهادی، تسلط بر نفس و تفکر انقلابی، مهمترین ویژگی رئیس جمهور شهید بود که باید با این خصوصیات و ارج نهادن به خون پاک این شهدا که در راه خدا و خدمت به خلق خدا جان خود را فدای انقلاب کردند، اقدام به انتخاب رئیس جمهور تراز انقلاب کنیم.

وی با بیان اینکه هشت تیرماه، روز انتخاب اصلح برای ادامه راه شهدای خدمت است، گفت: انتخاب یک رئیس جمهور اصلح، حلال بسیاری از مشکلات در جامعه خواهد بود، بنابراین همه باید پای کار باشند تا یک مشارکت حداکثری رقم خورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha