• سه‌شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99042417999
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

۶۵ میلیارد تومان برای ساخت مجتمع آبرسانی خانمیرزا مورد ‌نیاز است

۶۵ میلیارد تومان برای ساخت مجتمع آبرسانی خانمیرزا مورد ‌نیاز است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساخت مجتمع آبرسانی خانمیرزا که شهرستان نوپایی است، لازم است تا آب ۳۴ روستای این منطقه تامین شود.

 حسین بامیری ۲۴ تیرماه در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در شهرکرد، با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابی خود، اظهار کرد: تکمیل باند دوم شهرکرد-بروجن-لردگان از مطالبات مردم بروجن و لردگان است.

وی ادامه داد: یکی از طولانی‌ترین راه‌های خاکی استان در لردگان و خانمیرزا و در مجموع، ۲۷ درصد راه‌های خاکی در این مناطق قرار دارد، یکی از مطالبات مردم لردگان، توسعه راه‌های روستایی و رفع نقاط حادثه‌خیز گردنه‌های صعب‌العبور و سخت‌گذر است.

بامیری تامین آب شرب را یکی دیگر از مشکلات مردم لردگان خواند و افزود: در مجموع نیازمند ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب آتشگاه به سردشت و روستاهای آن نیاز داریم که امیدواریم این اعتبار تامین شود، عملیات انتقال از سال ۹۳ آغاز شده است و به دلیل عدم تخصیص اعتبار به کندی پیش رفت و در سال ۹۸ متوقف شد.

نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس گفت: معادل همین مبلغ برای مجتمع آبرسانی خانمیرزا که شهرستان نوپایی است، لازم است تا آب ۳۴ روستای این منطقه تامین شود.
بامیری لزوم تکمیل مطالعات و احداث آزادراه لردگان به ایذه را یادآور شد و ادامه داد: به دلیل محدودیت‌های مالی، باید با تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ملی و متمرکز به این پروژه نگاه خوبی وجود داشته باشد، به‌ویژه زیرگذر و روگذر لردگان به ایذه می‌تواند تلفات جاده‌ای را به حداقل برساند.

وی ظرفیت بخش کشاورزی منطقه لردگان و خانمیرزا را یادآور شد و گفت: به دلیل اقلیم مناسب و جاری بودن چند رودخانه در این مناطق، رونق بخش کشاورزی علاوه بر امنیت غذایی، سبب ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان می‌شود.

در ادامه، قدرت‌الله حمزه، نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سد گهرو با ۴۵ درصد پیشرفت، هم در بخش کشاورزی و هم صنعت منطقه نقش اساسی دارد که برای تکمیل نیازمند اعتبار است.

وی ادامه داد: در بخش بهبود و گسترش راه‌های روستایی با توجه به تعداد بالای روستاهای لردگان، اردل و کوهرنگ، نیازمند مساعدت هستیم. 

حمزه گفت: در بخش راه‌های اصلی نیز تکمیل و ساخت تونل فارسان-گردنه چری و دوبانده کردن بزرگراه فارسان به کوهرنگ نیازمند اعتبار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha