• شنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99052518052
  • خبرنگار : 50212

حادثه‌ای دیگر در جاده روستای مرق، مرقکان ساوه؛

بن بستی که حادثه ساز شده

بن بستی که حادثه ساز شده

ایسنا/مرکزی راه دسترسی موقت سه روستای مرق، مرقکان و سیاله از توابع بخش مرکزی ساوه که مدتی پیش بر اثر رانش زمین مسدود شده بود، بار دیگر حادثه آفرید.

بخشدار بخش مرکزی ساوه امروز شنبه ۲۵ مردادماه در گفت‌وگو با ایسنا، با تائید این خبر اظهار کرد: بر اثر بارندگی‌های بهار امسال شکافی در یکی از  کوه‌های این منطقه ایجاد شد که منجر به وقوع پدیده رانش زمین شده و راه ارتباطی این سه روستا را بدلیل تخریب جاده مسدود کرد.

کیون گودرزی‌راد، افزود: راه دسترسی و مسیر موقت احداث شده برای تردد خودروها پس از رانش زمین در اول خردادماه سال جاری، از ایمنی لازم برخوردار نیست و بعضا ریزش سنگ و  انحراف خودروها از این جاده اتفاق می افتد که خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشته است.

وی از اداره کل راه و شهرسازی و راهداری استان مرکزی خواست تا نسبت به ایمن سازی این مسیر مواصلاتی اقدام کنند و گفت: راه و شهرسازی و راهداری استان وظیفه اصلی ایمن سازی و مدیریت راه های روستایی را بر عهده دارند و با توجه به وضعیت راه های روستایی مرق، مرقکان و سیاله باید نسبت به تسریع در ایمن سازی این محور قبل از آغاز فصل بارش و سرما اقدام شود.

بخشدار مرکزی ساوه بر تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه تاکید کرد و افزود: در شورای برنامه ریزی استان برای ایمن سازی مسیر موقت و احداث راه مواصلاتی جدید بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که امیدواریم با تخصیص کامل آن به پیمانکار، روند اجرای پروژه تسریع یابد.

وی افزود: اولویت اصلی در حوزه راه های روستایی شهرستان ساوه محور مواصلاتی منتهی به این سه روستاست و راه و شهرسازی و راهداری استان مکلف به ایمن سازی مسیر موقت و احداث راه جدید هستند.

رضا صفا دهیار روستای مرقکان نیز گفت: ناایمن بودن مسیر موقت در محور مواصلاتی روستاهای مرق و مرقکان و سیاله به علت ریزش کوه تاکنون سه حادثه رانندگی برجای گذاشته است و به دلیل ریزش و نبود علائم ایمنی لازم در کنار این جاده، طی این مدت سه بار حادثه برای اهالی این روستاها اتفاق افتاده و یک نفر جان خود را از دست داده است.

وی که می گوید در یک حادثه رانندگی که حدود ۴۵ روز پیش اتفاق افتاد، یک نفر جان خود را از دست داده است، اظهار کرد: به دلیل نبود گاردریل و سیستم حفاظتی در این جاده خودروی حامل یک مرد و زن از جاده منحرف شد که متاسفانه این حادثه منجر به کشته شدن راننده و مصدوم شدن همسرش شد.

وی افزود: در سومین حادثه رانندگی در این محور ریزش سنگ به سمت یک دستگاه خودروی زانتیا منجر به انحراف خودرو از جاده شد که خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.

صفا با اشاره به بازدید استاندار مرکزی و برخی مسئولان استانی و شهرستانی گفت: مقرر شد که جاده جدید ظرف مدت سه ماه احداث شود، اما در این مدت این پروژه پیشرفت چندانی نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه مردم این روستاها چشم به تدبیر مسئولان دوخته‌اند، افزود: از مسئولان انتظار می رود نسبت به رفع ریزش این جاده اقدام کنند تا شاهد وقوع حوادث بیشتری نباشیم.

وی گفت: با آغاز بارندگی‌های پائیزه قطعا شاهد تکرار رانش زمین خواهیم شد و باید قبل از آغاز فصل بارش نسبت به ایمن سازی و افتتاح محور در دست احداث اقدام شود.

خبرنگار ایسنا، یک هفته پس از رانش زمین و مسدود شدن این محور مواصلاتی ضمن بازدید از این جاده و گفتگو با اهالی این سه روستا با انتشار گزارشی با عنوان " زندگی در بن بست " در هشتم خردادماه سال جاری به بررسی وضعیت سه روستای ساوه پس از رانش زمین پرداخت و پس از انتشار گزارش ایسنا، استاندار مرکزی به همراه تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی ضمن بازدید میدانی از منطقه بر تسریع در احداث مسیر موقت و نیز ایجاد جاده ایمن جدید تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha