• پنجشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۲۰:۲۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99030100543
  • خبرنگار : 50212

در گفتگوی فرماندار با ایسنا:

دلایل رانش زمین در ساوه تشریح شد

دلایل رانش زمین در ساوه تشریح شد

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه دلایل و جزئیات رانش زمین در این شهرستان را تشریح کرد.

علی میرزایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: محورهای مواصلاتی مرق و مرقکان در یک گسل و مابین یک دره‌ احداث شده اند و سازه احداثی به لحاظ آهکی بودن زمین استحکام لازم را نداشته و بر اثر رانش زمین جسم جاده آسیب دیده است و حتی پس از رانش، ریزش بخش هایی از کوه نیز صورت گرفته است.

وی بیان کرد: بلافاصله پس از رانش زمین و مسدود شدن محور مواصلاتی این دو روستا به شهرستان ساوه ستاد مدیریت بحران تشکیل جلسه داد و از مکان مورد نظر نیز بازدید بعمل آمد.

فرماندار ساوه به اقداماتی که برای پیشگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی باید صورت گیرد اشاره کرد و افزود: به دلیل عبور خط انتقال گاز از این محور و احتمال بروز خطر در اثر رانش و فشار زمین از ساعاتی پیش گاز این روستا قطع شده و تمهیدات لازم برای تامین سوخت مورد نیاز اندیشیده شد.

وی با اشاره به سکونت ۱۹۰ خانوار در این دو روستا اظهار کرد: در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مقرر شد نسبت به تامین معیشت و مواد غذایی اهالی روستا از طریق هلال احمر و نیز نیازهای درمانی و بهداشتی از طریق دانشکده علوم پزشکی به دلیل مسدود بودن راه مواصلاتی صورت گیرد.

فرماندار ساوه افزود: همچنین مقرر شد که طی بازدیدی با حضور مدیران کل راه و شهرسازی، راهداری، هلال احمر، اعضای مدیریت بحران و نیز با حضور کارشناسان نسبت به احداث مسیر جایگزین برای تردد اهالی این روستا اقدام شود.

وی افزود: به دلیل آسیب دیدگی خط انتقال گاز و نیز ریزش مدام کوه امکان استفاده از این محور مواصلاتی تا اطاع ثانوی وجود ندارد و بر این اساس به دلیل کوهستانی بودن این منطقه برای احداث محور مواصلاتی جدید نیاز به عملیات انفجار است که با نظر کارشناسان، انجام و مسیر ایمن جدیدی برای اتصال این روستاها به شهر احداث خواهد شد.

بر اثر بارندگی های اخیر شکافی در یکی از  کوه‌های این منطقه ایجاد شد که منجر به وقوع پدیده رانش زمین شده و راه ارتباطی روستا را بدلیل تخریب جاده مسدود کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha