• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99061107567
  • خبرنگار : 50160

در جلسه ستاد انتخابات استان مطرح شد؛

اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در زنجان

اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: قانون، اصل در برگزاری انتخابات است و قطعا در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به این نکته توجه داریم.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۱۰ شهریورماه) در جلسه ستاد انتخابات استان زنجان، با اشاره به اینکه مردم زنجان لبیک عملی به فرمایش مقام معظم رهبری گفتند و در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها، افتخار دیگری آفریدند، اظهار کرد: با اجرای طرح همدلی و مواسات و پخش بیش از ۱۱۰ هزار بسته کمک معیشتی از سوی حسینیه اعظم زنجان با همکاری ۳۰ واحد تولیدی و ارگان‌های مختلف، شاهد بودیم که مردم زنجان با نظم توانستند عزاداری خود را به اوج برسانند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر برگزاری باشکوه این انتخابات، تصریح‌ کرد: در دور اول، شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و باشور بودیم و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده، این امر بار دیگر محقق شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با تاکید بر اینکه در این دوره از انتخابات دو کاندیدای باقی مانده در سه زمان مشخص می‌توانند برنامه‌های خود را از طریق صدا و سیما به سمع و نظر مردم برسانند، افزود: همین زمان در رادیو برای این افراد در نظر گرفته شده است و با توجه به شیوع بیماری کرونا، تبلیغات در فضای مجازی و منطبق با قانون خواهد بود و این افراد دیگر ستاد انتخاباتی نخواهند داشت.

این مسئول با بیان اینکه دور دوم انتخابات، روز ۲۱ شهریورماه مطابق با برنامه‌ریزی‌ها و برابر پروتکل‌های ابلاغی برگزار خواهد شد، ادامه داد: در جمهوری اسلامی هیچ سالی انتخابات به تعویق نیفتاده و در شرایط بمباران نیز انتخابات را برگزار کرده‌ایم. ما مشکلی در این رابطه نداریم و این دوره را نیز با صلابت اجرا خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز با تاکید بر اینکه رای حق‌الناس بوده و قانون فصل‌الخطاب است، اظهار کرد: نگاه مساوی به دو کاندیدا داریم و انتخابات ۲۱ شهریور در سراسر کشور و در ۱۱ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد. همچنین زمان اخذ رای از ۸ صبح تا ۱۸ عصر بوده و تمدید نخواهد شد.

خدابخش مرادی‌نافچی ادامه داد: در خصوص تبلیغات انتخاباتی برای رعایت شرایط موجود، داوطلبان ستاد انتخاباتی نخواهند داشت و تشکیل جلسات انتخاباتی در منازل و مجالس ممنوع است و شکل تبلیغات از طریق صدا و سیما و فضای مجازی خواهد بود و تاکید داریم برای نظارت دقیق بر نحوه تبلیغات در فضای مجازی کمیسیون نظارت بر عملکرد داوطلبان تشکیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند کانال‌های تعریف شده در فضای مجازی با مدیر مشخص معرفی کنند و حتما در این زمینه نظارت بر عملکردشان خواهیم داشت. باید به این نکته نیز توجه کرد که بر اساس تصمیم‌گیری‌های به‌عمل آمده در روز انتخابات، استفاده از استامپ را نخواهیم داشت و حتما باید فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

فرماندار شهرستان زنجان نیز با اشاره به برگزاری مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: مرحله اول بدون کم‌ترین مسئله‌ای برگزار شد و توانستیم انتخابات خوبی را داشته باشیم و هیچ شکایت مستندی در این دوره ارائه نشد.

رضا عسگری خاطرنشان کرد: در مرحله دوم انتخابات در مجموع ۳۱۹ شعبه اخذ رأی خواهیم داشت. همچنین ۱۲۵ شعبه به صورت سیار و ۱۹۴ شعبه به صورت ثابت در نظر گرفته شده است که از این تعداد، ۱۲۴ شعبه روستایی و ۱۹۵ شعبه شهری خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha