• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99061107849
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

کارشناس بورس:

خروج پول از بورس به مصلحت نیست؛ مسئولان به هوش باشند

خروج پول از بورس به مصلحت نیست؛ مسئولان به هوش باشند

ایسنا/آذربایجان شرقی یک کارشناس بورس با بیان اینکه همچنان امیدوار به برگشت بازار به روند مثبت خود هستیم، گفت:  خروج  پول از این بازار به هیچ وجه به مصلحت نیست،  این پول به هر بازار  موازی برود  فاجعه بار خواهد بود و مسئولان باید  هوشیارانه مراقب  بازار سرمایه و اعتماد مردم باشند و به هر نحو ممکن از بازار حمایت کنند .

دکتر احمد شکوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هم اکنون دلار در حال رشد، قیمت‌های جهانی تاثیرگذار بر سود شرکت‌ها صعودی، آمار نرخ های فروش در بورس کالا صعودی، حجم تولیدات رو به رشد و حجم فروش‌ها افزایشی است؛ کاش این ترس و رفتار هیجانی از دل سهامداران بیرون می‌رفت تا رفتار منطقی و ‌تحلیلی را مجددا مشاهده می‌کردیم.

وی با بیان اینکه اکثر گزارشات شرکت‌ها به ویژه سهم های بنیادی مثبت است، گفت: اغلب سهم‌های بنیادی الان 40 درصد زیر ارزش ذاتی معامله می‌شوند و باید به حال این بازار افسوس خورد.

وی تاکید کرد: اگر دستکاری یک عده افراد سود جو نباشد برای رشد بازار در نیمه دوم سال هیچ مشکلی نداریم  .

شکوری یادآور شد: ای کاش به جای فشار آوردن به حقوقی‌ها برای حمایت از بازار، از حقوق حقه ملت در بازار دفاع می‌کردند با اقداماتی مانند  بستن سهام در منفی ۲۰ و منفی ۵۰.

وی افزود: برنامه‌ریزان در دو هفته اخیر مدام در حال حمایت از سهام شاخص ساز بوده اند و میلیاردها تومن هزینه کرده اند ولی بازار برنگشت و صرفا همان چند سهم در مقابل 800 سهم، مثبت شدند در حالی که اگر یکبار یک‌دهم همین هزینه و نقدینگی و حمایت را روی سهام کوچک انجام دهند بازار متعادل خواهد شد.

وی گفت: سیاستمداران بدانند که راه کنترل تورم در بورس نیست، اما تامین سرمایه شرکت ها با این تفکر به مشکل خواهد خورد و در آینده نه چندان دور با از دست رفتن اعتماد عمومی به بازار و عدم تامین نقدینگی و عدم تولید، تورم راه خود را پیدا خواهد کرد، چرا که راه کنترل تورم، تولید هست ولاغیر.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha