• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99061914154
  • منبع : نمایندگی ایلام

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام:

به دنبال ارتقاء جایگاه واقعی رسانه‌های رسمی هستیم / برخی کار سخت خبرنگاری را آسان انگاشته‌اند

به دنبال ارتقاء جایگاه واقعی رسانه‌های رسمی هستیم / برخی کار سخت خبرنگاری را آسان انگاشته‌اند

ایسنا/ایلام رئیس خانه مطبوعات استان ایلام گفت: هیچ کس نمی‌تواند منکر اهمیت فضای مجازی شود اما نباید به راحتی از کنار خالی شدن دکه‌ها از روزنامه و هفته‌نامه گذشت چون رسانه‌های مکتوب هویت واقعی مطبوعات ما هستند.

«سامی شهبازی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران از بدو راه‌اندازی در ایلام، همواره با پایبندی به اصول اخلاقی و حرفه‌ای توانسته است جایگاه خود را به عنوان یک خبرگزاری مرجع حفظ کند.

وی با بیان اینکه صداقت در ایسنا، موجب شده همواره این خبرگزاری نقطه‌ی امیدی برای دوستداران رسانه باشد، گفت: امیدواریم با تداوم حفظ ترکیب دانشجویی این خبرگزاری شاهد تولد خبرنگارانی حرفه‌ای از دانشجویان پرسشگر و آرمان‌خواه باشیم تا جریان رسانه‌ای روز به روز پویاتر ، علمی‌تر و دغدغه‌مند تر باشد.

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام ادامه داد: رسانه‌های استان با وجود اینکه خود در تنگناهای اقتصادی هستند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند اما با عزت نفس رسالت واقعی خود را انجام می‌دهند و مشکلات و دغدغه‌های جامعه را به بهترین شکل انعکاس می‌دهند و عالمانه مطالبه‌گری می‌کنند.

شهبازی درباره مشکلات موجود مطبوعات کاغذی در دنیای مجازی‌شده‌ی امروز، گفت: هیچ کس نمی‌تواند منکر اهمیت فضای مجازی شود اما نباید به راحتی از کنار خالی شدن دکه‌ها از روزنامه و هفته‌نامه گذشت چون رسانه‌های مکتوب هویت واقعی مطبوعات ما هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مدیران تنها به فضای مجازی اهمیت می‌دهند و در نشست های خبری و رسانه‌ای به تشریح خدمات خود در دو جمله‌ی چند کانال قانع می‌شوند در حالی که ماندگاری از آنِ رسانه‌های مکتوب است.

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام تصریح کرد: هر خبرنگار یک سردار و یک آمر به معروف و ناهی از منکر است و نباید در مقابل برخی کج‌روی‌هایی که حقوق عامه را ضایع و بیت‌المال را به هدر می‌دهد، ساکت باشد، بنابراین پوشیدن کسوت رسانه‌ای کاری بسیار سخت و مسئولیت آفرین است که در جامعه ما متاسفانه آسان شده است و ما در خانه مطبوعات به دنبال سامان دادن این موضوع هستیم.

شهبازی یکی از برنامه‌های هفتمین دوره خانه مطبوعات استان را ارتقاء جایگاه واقعی رسانه‌های رسمی عنوان کرد و گفت: تیراژ رسانه‌های مکتوب خود یک شاخص است و معتقدیم فضای مجازی باید در خدمت بالا بردن تیراژ و معرفی بیشتر رسانه‌های مطرح مکتوب باشد نه اینکه این هویت را به محاق ببرد.

وی با تاکید بر ضرورت سختگیری بیشتر وزارت ارشاد در اعطای مجوز به رسانه‌‎ها، گفت: اهمیت گزینش در این زمینه کمتر از گزینش یک استاندار و رئیس دانشگاه نیست.

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام ادامه داد: پرچم عملکرد رسانه‌های استان ایلام در سطح کشور به رغم مشکلات، بالا است و این فهم و بصیرت ستودنی است که رسانه رنجور و نحیف استان از امید می‌گویند.

شهبازی تاکید کرد: رسانه‌های استان بر مدار عقلانیت و صداقت حرکت کرده‌اند و این استان در برهه‌های حساس روزنامه‌های زنجیره‌ای و هفته نامه‌های اجاره ای نداشته، اما در نقد درون گفتمانی همواره پیشتاز و تحلیل‌گر بوده است.

وی گفت: امروز در اقدام قابل تقدیر استاندار ایلام  خانه مطبوعات به عنوان تشکلی صنفی از مهجوریت درآمده و در جلسات مختلف به اندازه مدیران فرصت ارائه نظر دارد و در حضور مهمانان و مسئولان کشور مطالباتی که از دید مدیران پنهان هستند با فراغ بال توسط خانه مطبوعات به عنوان کانون مطالبه‌گری برای مردم، مطرح می‌شوند.

رئیس خانه مطبوعات ضمن قدردانی از مدیرکل  و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این عزیزان مسئولانه به خانه مطبوعات کمک می‌کنند و مشفقانه خواستار کمک در این حوزه هستند.

شهبازی که مسئولیت شورای بسیج رسانه استان  را نیز بر عهده دارد، تاکید کرد: ریل گذاری‌ای که ما در بسیج رسانه برای همگرایی و هم افزایی در سطح رسانه های استان داشتیم با نگاه جامع و عالمانه سردار شاکرمی  فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) از سرعت کاملا قابل قبولی برخوردار بود و این مهم توانست منشاء تحولات خوبی در سطح رسانه استان باشد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha