• یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99072719601
  • خبرنگار : 71592

تاکید وزیر خارجه مصر بر اهمیت راهکار "دوکشوری" در گفتگو با همتایان آلمانی و اسپانیایی

تاکید وزیر خارجه مصر بر اهمیت راهکار "دوکشوری" در گفتگو با همتایان آلمانی و اسپانیایی

وزیر خارجه مصر با بیان اینکه کشورش درباره وضعیت مدیترانه با اسپانیا هماهنگی دارد، بر اهمیت اتحاد تلاش ها برای برقراری صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی در قاهره که به همراه همتای اسپانیایی خود برگزار کرد، گفت، مصر سیاست های توسعه طلبی و ایجاد تنش از سوی برخی از طرف ها را نمی پذیرد.

وی با بیان اینکه با وزیر خارجه اسپانیا کاهش درگیری ها در مدیترانه شرقی را مورد بررسی قرار داد، گفت، مصر تلاش خود را برای حل بحران لیبی از طریق گفتگو بیشتر می کند و حضور نظامی خارجی در لیبی به تشدید درگیری ها منجر شده و در خدمت اهداف توسعه طلبی قرار دارد.

شکری به درگیری فلسطین و اسرائیل هم اشاره کرد و گفت، این درگیری باید براساس راهکار تشکیل دو "کشور"، تشکیل کشور فلسطین و حفظ حقوق مشروع ملت فلسطین از طریق مذاکرات مستقیمی که امنیت و ثبات را در منطقه برقرار می کند، پایان یابد.

وزیر خارجه اسپانیا هم اعلام کرد، در دیدار با همتای مصری خود راه های همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و قاچاق انسان بررسی شد.

وی افزود، مصر و اسپانیا تلاش های خود را برای تحکیم شراکت استراتژیک در چارچوب ابتکارعمل اروپا- مدیترانه ادامه می دهند.

وزیر خارجه اسپانیا با بیان اینکه دو کشور راجع به بحران لیبی دیدگاه های مشترکی دارند، گفت: درباره عادی سازی روابط با اسرائیل صحبت کردیم و از آن حمایت می کنیم و به بررسی ها درباره روند صلح و حل مساله فلسطین ادامه دادیم.

وزیر خارجه مصر همچنین در تماس تلفنی با هایکو ماس، همتای آلمانی خود نیز بر حمایت مصر از حل و فصل مساله فلسطین براساس راه کار تشکیل دو کشوری و مخالفتش با سیاست های توسعه طلبی برخی از کشورهای منطقه تاکید کرد و گفت، مصر با هدف تضمین دستیابی به امنیت و صلح برای همه ملت های منطقه، با کشورهای همسایه و دوست همکاری و هماهنگی می کند.

وی در این گفتگو روی مسائل منطقه ای مهم مشترک و راههای گسترش همکاری دوجانبه متمرکز شد.

دو طرف علاوه بر وضعیت مدیترانه شرقی آخرین تحولات مساله فلسطین و تلاش ها برای احیای روند صلح براساس راه کار تشکیل دو "کشوری" و قوانین بین المللی را در چارچوب نتایج نشست وزرای مصر، اردن، آلمان و فرانسه که در امان برگزار شد، بررسی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha