سرهنگ سیدمحمد حسینیمقدم امروز در نشست با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در استان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۷۶۴ هزازر تماس مردم با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در استان گیلان ثبت شده که حدود ۴۰۰ هزار تماس معادل ۴۵ درصد تماسها منجر به عملیات پلیسی گردیده است.
معاون عملیات پلیس گیلان با بیان اینکه در هفت ماه نخست امسال هفت درصد افزایش تماس با پلیس ۱۱۰ داشتیم، افزود: عموم تخلفاتی که از سوی مردم به پلیس ۱۱۰ گزارش شده به ترتیب شامل جرائم عمومی، تخلفات راهنمایی و رانندگی، مزاحمتها و سرقت بوده است.
وی گفت: میانگین روزانه ۳۶۰۰ تماس با مرکز فوریتهای پلیس در استان داریم که عموم تماسها بین ساعت ۱۶ الی ۲۲ انجام میگیرد.
سرهنگ حسینیمقدم با اشاره به اینکه معمولا در فصل تابستان و ایام نوروز بیشترین تماسها را با پلیس ۱۱۰ داریم، بیان کرد: شهرهای رشت، لاهیجان، انزلی و لنگرود به ترتیب بیشترین تماس و شهرستان املش کمترین تماس با مرکز فوریتهای پلیسی را داشتیم.
معاون عملیات گیلان با اشاره به اینکه امروز بیستمین سالروز آغاز فعالیت پلیس ۱۱۰ در استان گیلان است، تصریح کرد: مرکز فوریتهای پلیس ۱۱۰ در استان ۱۶ سیستم پاسخگویی فعال دارد، بهره گیری از سیستم GIS باعث تسهیل در انجام ماموریتهای ۱۱۰ شده است.
وی ادامه داد: تماسهای مردمی به دو بخش «فوریتی» و «غیر فوریتی» تقسیم میشوند که بخش فوریتی شامل نزاع و درگیری، انجام سرقت و تصادفات است که مامور باید حداکثر تا ۱۵ دقیقه در محل حادثه حاضر شود، در بخش غیر فوریتی نیز حداکثر زمان حضور ۳۰ دقیقه است.
سرهنگ حسینیمقدم از راهاندازی سامانه پیامکی پلیس ۱۱۰ خبر داد و گفت: سامانه پیامکی پلیس ۱۱۰ در حال راه اندازی است و پس از راه اندازی این سامانه افراد میتوانند گزارشات خود را به صورت پیامکی ارسال کنند.
انتهای پیام
نظرات