• پنجشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99101813587

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس:

تثبیت مالکیت بر اراضی ملی مانع زمین‌خواری است

تثبیت مالکیت بر اراضی ملی مانع زمین‌خواری است

ایسنا/فارس مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس تاکید کرد که ثبت مالکیت دولت بر اراضی ملی، عامل مهمی در ممانعت از بروز زمینخواری است.

سید مهدی هاشمی پنجشنبه ۱۸ دی در دیدار با مسؤلان منابع طبیعی فارس، گفت: امسال ‌بالغ بر یک میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سنددار شدند که به تثبیت مالکیت اراضی ملی در سال جهش تولید کمک می‌کند و مانع زمین‌خواری می‌شود.

وی گفت: ‌بالغ بر یک میلیون و ۳۲۱ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در ۹ ماهه امسال سنددار شدند که به تثبیت مالکیت اراضی ملی در سال جهش تولید کمک می‌کند و راه را بر سیطره زمین خواران بر این اراضی می‌بندد.

هاشمی بر ضرورت سرعت بخشی به فرایند تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد اراضی ملی تأکید کرد و افزود: با توجه به ابلاغ سند تحول قضایی توسط رییس قوه قضاییه طی هفته‌های اخیر، مبحث مالکیت اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی و نیز کاداستر (تهیه نقشه با تصاویر هوایی) و جانمایی و تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی جایگاه ویژه‌ای در اجرایی شدن بهینه طرح صدور اسناد دارد.

مدیرکل ثبت اسناد فارس، تثبیت سه میلیون و ۹۳ هکتار از این اراضی در مدت سپری شده از سال جاری را ماحصل عزم راسخ و اراده جهادی در جهت پیشبرد برنامه سازمانی دانست و بیان کرد: امیدواریم این جهش و حرکت استثنایی سرفصل جدیدی بر استمرار تعامل ادارات در مسیر تثبیت تمام اراضی استان باشد.

او اضافه کرد: برنامه داریم تت با ارائه هر چه سریع‌تر نقشه‌های مبتنی بر استانداردهای کاداستر و سامانه شمیم از سوی ادارات منابع طبیعی استان تمهیدات لازم در زمینه صدور اسناد مربوطه را تا پایان سال فراهم کنیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس همچنین در نشست مدیران کل ثبت و اوقاف فارس در همایش ویدئوکنفرانسی سازمان ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه کشور مشارکت مطلوب ادارات ثبت و اوقاف را ضامن حفظ و حراست از حقوق موقوفات برشمرد و گفت: هم اکنون که شرایط مطلوب حرکت سریع در مسیر مستند سازی املاک و اراضی وقفی و صدور اسناد مالکیت کاداستری موقوفات فراهم شده و کارشناسان ثبت به صورت شبانه روزی مشغول ایفای نقش در این مسیر می‌باشند انتظار داریم ادارات اوقاف نیز با هماهنگی مطلوب ما را در این مسیر یاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha