• سه‌شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99110705171
  • خبرنگار : 50182

شهردار کرمانشاه:

به جلسه "شورا" بروم، برخی بی احترامی می‌کنند/ به‌خاطر کار کردن بازخواست می‌شوم!

به جلسه "شورا" بروم، برخی بی احترامی می‌کنند/ به‌خاطر کار کردن بازخواست می‌شوم!

ایسنا/کرمانشاه نشست خبری امروز (هفتم بهمن) شهردار کرمانشاه با حضور معاونین شهرداری، رئیس شورای شهر و اهالی رسانه برگزار شد؛ نشستی که حدود چهار ساعت به درازا کشید و تقریبا در خصوص تمام مسائل شهر پرسش و پاسخ شد.

در ابتدای این نشست هر یک از معاونین شهردار به تشریح عملکرد حوزه کاری خود پرداخته و اقدامات صورت گرفته در دو سال اخیر را تشریح کردند.

بعد از این صحبت ها نوبت به شهردار رسید که پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد و مهم ترین سوال که این روزها نقل محافل مختلف است بحث عدم حضور شهردار در جلسات شورا بود که طلوعی در پاسخ به این سوال گفت: پیش از این هم گفته ام اگر روال قانونی برای طرح سوال طی شود و جلسه شورا هم‌تشکیل شود، در جلسات حاضر خواهم شد.

وی افزود: هرچند می‌دانم اگر در جلسه شورا حاضر شوم مورد بی احترامی قرار خواهم گرفت، چرا که برخی از اعضای شورا نماینده‌ام را که به جلسه شورا فرستاده بودم بیرون ‌کردند و بی احترامی به نماینده من یعنی بی احترامی به خود من و اگر من هم بروم همان افراد بی احترامی خواهند کرد.

طلوعی گفت: با وجود این شرایط دو بار رفتم و جلسه به حد نصاب نرسید. در یکی از جلسات از نیمه راه برگشتم و این توهین است که دعوت کنند و جلسه تشکیل نشود.

شهردار کرمانشاه اظهار کرد: در تهران که شهردار یکی از مناطق بودم، تونل «توحید» در محدوده منطقه من در حال ساخت بود و روزشمار برای پایان کار نصب شده بود و اینجا در کرمانشاه روزشمار من این است که کی از دست اینها فرار کنم و بروم.

طلوعی گفت: تاسف من است که شهرداران دیگر به خاطر کارهای نکرده بازخواست می‌شوند و من به خاطر فعالیت ها و پروژه های که انجام می‌دهم. نمونه آن هم همین پروژه تله کابین است که بعد از ۲۰ سال خواستیم رویای مردم‌ کرمانشاه را محقق کنیم، اما بعضی ها می روند و از دو تا مشکل جوشکاری عکس می گیرند و مسئله را بزرگ می کنند و به‌اصطلاح چوب لای چرخ کار می گذارند.

وی افزود: صحبت من این است در هر کاری مشکل و ایراد هست، اما اگر این افراد واقعا خیرخواه مردم و شهر هستند چرا به خود ما نمی گویند که ایراد را برطرف کنیم و چرا جار و جنجال راه می اندازند. اگر خیرخواه هستید به من بگویید من مشکل را رفع می‌کنم، اما بگذارید کار شهر پیش برود.

نمی گذاریم یک ریال از اموال مردم و شهر حیف و میل شود/ برخی سرمایه گذاران را فراری می دهند

طلوعی ادامه داد: من به شما خبرنگاران و مردم شهر می‌گویم کسانی که برای پروژه های عمرانی و امور شهر مانع تراشی می‌کنند یا در آن پروژه دیده نشده‌اند و یا دنبال انتفاع مالی هستند، اما من تا زمانی که شهردار هستم نمی گذارم یک ریال از اموال شهر و مردم حیف و میل شود و به جرات می‌گویم پاکترین دوران شهرداری کرمانشاه مربوط به همین دو سال اخیر است.

وی با بیان اینکه برخی از همین افراد سرمایه گذاران را فراری می‌دهند، گفت: اگر می‌خواهیم شهری آباد داشته باشیم باید زمینه را برای حضور سرمایه گذاران در این شهر فراهم کنیم.

طلوعی گفت: نباید بگذاریم آدم های کوته فکر سرمایه گذاران را فراری دهند، کرمانشاه یک استان بن بست است و برای حضور سرمایه گذاران باید جاذبه ایجاد شود و بنابراین کفه سود باید به نفع سرمایه گذاران باشد.

او گفت: اگر سرمایه گذار در این شهر بیاید به دنبال آن درآمد و اشتغالزایی هم می آید. باید کمی دیدمان را باز کنیم و اجازه دهیم سرمایه گذاران بیایند و در این شهر کار کنند.

برخی چوب لای چرخمان می گذارند، اما من آدم جنگم و کم نمی آورم

طلوعی در ادامه به حجم وسیع کارها و پروژه های انجام شده در شهر اشاره کرد و افزود: ما کارهای زیادی در این شهر انجام داده و می‌دهیم، اما بضاعتمان محدود است و باید سرمایه گذاران پای کار بیایند.

او گفت: فقط طی این مدتی که من شهردار بوده ام ۲۰۰ هزار تن آسفالت در این شهر ریخته ایم، ولی آنچنان که باید به چشم نمی آید، چون حجم مشکلات شهر بالاست و مردم هم انتظار دارند و حق دارند و من همیشه شرمنده شان می شوم که به جای خواسته های آنچنانی هنوز خواسته های ابتدایی مثل آسفالت دارند.

طلوعی افزود: مشکلاتی که از سالهای قبل تلنبار شده زیاد است، بطور مثال محله آقاجان پس از سالها آسفالت شده و کوچه هایی را آسفالت کرده ایم که ماشین به سختی از آنها عبور میکند و این سختی کار در حالی است که برخی چوب لای چرخ کارمان می گذارند، اما من آدم دوران جنگم و کم نمی آورم و تا پایان به رسالتم عمل می‌کنم و نمی گذارم اموال مردم حیف و میل شود.

طلوعی در خصوص سوال دیگری که در خصوص کاشت نیوجرسی مقابل برخی واحدهای تجاری مطرح شد، گفت: برخی مالکان واحدهای تجاری در بخش انتهایی مغازه هایشان، از قسمت مسکونی کم کرده و به بخش تجاری اضافه کرده اند که این کار تخلف است و باید جریمه بدهند. این جریمه ها حق مردم این شهر است و پول این مردم است و امورات مردم شهر از محل این درآمدها می چرخد

او گفت: وقتی کسی چنین تخلفی انجام داده و میلیاردها تومان سود از قبل این کار عایدش شده باید جریمه پرداخت کند و  حق مردم شهر را بدهد و کاشت نیوجرسی یکی از راه های وصول طلب شهرداری است، من به شما می‌گویم اگر از کسی طلب داشته باشید طلبتان را نمی گیرید، شهرداری اگر این کار را نکند مطالبات خود را چگونه وصول کند؟!

سوال دیگری هم در خصوص عدم جمع آوری دستفروشان شهر بود که طلوعی در پاسخ این سوال به اوضاع بد اقتصادی و شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: اگر شرایط اقتصادی خوب بود همه را جمع می‌کردیم، اما در این شرایط کرونایی و با این اوضاع اقتصادی فعلی تلاش کردیم که با دستفروشان که از اقشار  ضعیف جامعه هستند مدارای بیشتری شود تا در این روزها درآمدی داشته باشند، این به معنای رها کردن این وضعیت نیست و تنها کمی بیشتر مدارا می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha