به گزارش ایسنا، این دوره واقعیت مجازی، تمرینات بالینی دانشجویان رشته پرستاری را در یک محیط شبیهسازی شده ارائه میدهد.
این شبیه ساز جدید به دانشجویان پرستاری اجازه میدهد در شرایط فعلی که حضور در بیمارستانها به دلیل کووید-۱۹ خطرناک است، مهارتهای لازم در مورد رشته و کار خود را تمرین کنند.
درحالیکه کشورهای مختلف جهان با محدودیتهای لازم برای سلامتی و ایمنی خانوادهها در طول پاندمی کووید-۱۹ مواجه هستند، اساتید حوزه مراقبتهای بهداشتی در حال یافتن روشهایی جدید برای شبیهسازی تجارب تعامل با بیمار در محل کار هستند.
یکی از روسای دانشگاه ملی کالیفرنیا اظهار کرد: هدف ما در این روش تقویت آموزش پرستاران با روشهای ابتکاری جدید است تا حتی در دوران کرونا هم تمرین و آموزش عملی آنها ارائه گردد.
این برنامه که تامین اعتبار بودجه ۲۰۰ هزار دلاری آن از سوی سازمان منابع و خدمات بهداشتی صورت گرفته، برای افزایش دستیابی به خدمات بهداشتی با کیفیت در جوامع کم برخوردار ارائه شده است.
علاوه بر این، سازمان خیرخواهانه "Las Patronas" که به حمایت از خدمات اجتماعی شهرستان سندیگو میپردازد،تقریبا ۵۰ هزار دلار برای خرید تقریبا ۷۰ هدست واقعیت مجازی به این برنامه اهدا کرد و یک هیئت نظارت نیز ۲۵ هزار دلار برای پوشش هزینههای نرمافزار و برنامهریزی این طرح اعطا کرد.
در حال حاضر،تعداد زیادی از برنامههای آموزشی مراقبت بهداشتی با استفاده از شبیهسازی واقعیت افزوده به عنوان راهی برای تقویت دانشجویان رشتههای مرتبط با سلامتی در حال اجرا شدن است.
دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه نشنال در این طرح یک دوره ۱۲۰ ساعته را به عنوان کارآموزی خود در محیط شبیهسازی شده سپری میکنند.
این شیوه آموزش شبیهسازی شده هم اکنون به ۸ گروه دانشجویی ارائه میشود که در پایان دوره شامل ۸۰ دانشجو میشود.
دانشگاه ملی کالیفرنیا قصد دارد در آینده این آموزشهای شبیهسازی شده را به سایر رشتههای مرتبط با سلامتی تعمیم دهد.
انتهای پیام
نظرات