• چهارشنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99112216780
  • خبرنگار : 71533

بیانیه مجمع زنان اصلاح‌طلب به مناسبت ۲۲ بهمن

بیانیه مجمع زنان اصلاح‌طلب به مناسبت ۲۲ بهمن

مجمع زنان اصلاح‌طلب با انتشار بیانیه‌ای سالروز پیروزی انقلاب را گرامیداشت.

به گزارش ایسنا، در ابتدای بیانیه این تشکل سیاسی آمده است: انقلاب اسلامی ایران صرف‌نظر از مسیری که در سال‌های پس از پیروزی طی شده است، با پایان دادن به نظام سلطنتی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی، ملت را وارد مرحله تاریخی جدیدی کرد. نسل انقلاب با توجه به تجربه مبارزات ملت ایران در تاریخ یکصد ساله گذشته بر اساس الگوی نظری که برپایه ارزش‌ها و مشخصه‌های اندیشه اسلامی سامان یافته بود، انقلاب را به انجام رساند، اما پس از انقلاب نیازمند الگویی عملی برای تحقق مطالبات تاریخی ملت بودیم.

این بیانیه می افزاید : قانون اساسی که در آن بر حقوق اساسی ملت، از جمله حق حاکمیت بر سرنوشت خویش، حق تعیین سرنوشت و اداره امور خویش، اداره امور کشور بر اساس نظام شورایی و با اتکاء به آرای ملت، آزادی نظام حزبی، آزادی بیان و قلم و... تأکید شده و اصل جمهوریت در کنار اصل اسلامیت جزو اصول لایتغیر آن شمرده شده است، می‌توانست میثاق و عهدی جاودانه میان ملت و حاکمیت در تحقق این الگوی عملی باشد.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: نگاهی دقیق به تحولات جهانی نشان می‌دهد اگر در قرن گذشته بازیگران اصلی عرصه جهانی قدرت‌های دارای تسلیحات نظامی و اقتصادهای برتر عصر سرمایه‌داری بودند؛ در قرن آتی نهادهای مدنی و دانایی و توانمندی در بهره‌برداری از تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی مناسبات قدرت را رقم خواهد زد. جهانی که به سبب تکنولوژی چنان دچار فشردگی زمان و مکان است که کم‌ترین خطای محاسباتی در سنجش نوع و شکل قدرت می‌تواند حکومت‌ها را با چالش‌ها جدی مواجه کند.

این تشکل سیاسی همچنین در بیانیه خود آورده است: ساختار حکمرانی که متشکل از شبکه‌های درهم‌تنیده‌ای از مناسبات ملت و دولت است ناگزیر از شفافیتی اجباری خواهد شد که کمترین تاریکی و ابهامی را بر نمی‌تابد و مشروعیت سیاسی را در گروی شفافیت روندها و اجماع عمومی خرد جمعی و کارامدی مبتنی بر سلامت و چابکی ساختار سیاسی قرار می‌دهد. بدیهی است که در این موقعیت خطیر تاریخی مواجهه با برخی نگاه‌های تنگ‌نظرانه مبنی بر بستن فضای اطلاع‌رسانی به بهانه‌های واهی و رفتارهای تمامیت خواهانه ذیل تفسیری غریب از انقلابی‌گری .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha