• چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۰:۳۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99112921410
  • خبرنگار : 50310

یک مسئول:

نقش جوانان لرستانی در سرکوب غائله‌های منافقین و مجاهدین خلق تبیین شود

نقش جوانان لرستانی در سرکوب غائله‌های منافقین و مجاهدین خلق تبیین شود

ایسنا/لرستان رئیس دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: جوانان لرستان با حضور قهرمانانه خود در سرکوب غائله‌های منافقین در خوزستان و کردستان نقش بسزایی داشتند که باید به آن‌ها پرداخته شود و با عزمی همگانی نقش آن‌ها در دوران دفاع مقدس در شأن مردم این دیار تدوین شود.

محمد محمودند  در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، جوانان لرستان با حضور قهرمانانه خود در سرکوب غائله‌های منافقین در خوزستان و کردستان نقش بسزایی داشتند که باید به آن‌ها پرداخته شود.

وی افزود: با شروع جنگ تحمیلی، رزمندگان استان جزء اولین گروه‌هایی بودند که برای دفاع از ارزش‌های دینی و تمامیت ارضی میهن خود به میادین نبرد رفتند.

محمودوند با اشاره به اهمیت  گردآوری اسناد و آثار دفاع مقدس، عنوان کرد: عزمی همگانی نیاز است که نقش لرستان در دوران دفاع مقدس آنگونه که در شأن مردمان این دیار است، تدوین شود.

رئیس دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان در سال آینده، بیان کرد: انتظار می‌رود دستگاه های مرتبط آخرین اطلاعات و آمار ایثارگران، رزمندگان دوران دفاع مقدس، قبل از بهمن ۵۷ و بعد از دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت و اقتدار میهن را ارائه بدهند.

وی ادامه داد:  ادارات و ارگان‌ها باید آثار و اسناد مرتبط با دفاع مقدس را که جمع‌آوری کرده‌اند در قالب لوح فشرده به دبیرخانه ستاد کنگره شهدای لرستان تحویل دهند تا اعضای این ستاد بتوانند از این اطلاعات به خوبی و درستی استفاده کنند.

محمودوند با اشاره به تهیه اپلیکیشنی جهت جمع‌آوری اسناد و آثار دفاع مقدس استان، افزود: لازم است جهت برگزاری هرچه بهتر کنگره ملی شهدای لرستان، دبیر ستاد اقدامات لازم را جهت تهیه اپلیکیشن به منظور جمع‌آوری اسناد انجام دهد و این اپلیکیشن با یک سرور مرکزی در استان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha