• دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99121813257
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

هزینه برای برندسازی نوعی سرمایه‌گذاری است

هزینه برای برندسازی نوعی سرمایه‌گذاری است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری کارشناس آموزش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در برندسازی نام و نماد باید دارای معانی و مفاهیم باشند، گفت: مدیران صنعتی باید بدانند هزینه برای برندسازی نوعی سرمایه‌گذاری است.

محمدحسن قنبری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت برندسازی در واحدهای تولیدی، اظهار کرد: در حوزه برندینگ قوه‌قضاییه، سازمان ثبت شرکت‌ها و سازمان صمت وظایفی را بر عهده دارند، سازمان صمت چهارمحال و بختیاری برای تقویت موضوع برندسازی در سال‌های گذشته چند سمینار آموزشی و اطلاع‌رسانی در این حوزه برگزار کرده است.

کارشناس آموزش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه عموما مردم محصول را با برند آن می‌شناسند، گفت: افراد برای خرید به دنبال برندهای شناخته شده و معروف می‌روند، مدیران صنعتی باید بدانند هزینه برای برندسازی نوعی سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: یک برند خوب و نمادی که برای محصول انتخاب می‌شود، می‌تواند در جذب مشتری تاثیرگذار باشد، قطعا فرآیند اخذ برند تا حدودی زمانبر است و نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، نگاه مدیران باید به این سمت حرکت کند، زیرا اگر نتوانند محصول خود را در بازار به‌خوبی معرفی و به‌فروش برسانند، قطعا رقبا سریعا در بازار جایگزین می‌شوند.

قنبری با اشاره به اینکه شرکت‌هایی مانند ظریف‌مصور و برفاب در چهارمحال و بختیاری در حوزه برندسازی عملکرد خوبی داشتند، خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌ها نیز وارد حوزه برندسازی شدند، اما نتیجه ملموسی در بازار مشاهده نشد، باید برندهای ثبت شده در خارج از استان معرفی شوند تا بتوانند جایگاه خود را در بازار پیدا کنند.

کارشناس آموزش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هر واحد تولیدی باید برای ارائه محصول خود در بازار یک نام و برند داشته باشد، عنوان کرد: اگر محصول کیفیت و جذابیت نداشته باشد، نمی‌تواند در بازار  با سایر محصولات رقابت کند.

وی ادامه داد: شرکت‌های نوپا نباید انتظار داشته باشند که در یک مدت زمان کوتاه برند آن‌ها در بازار شناخته شود، همچنین برای ثبت یک برند یک پروسه چند ماهه نیاز است زیرا متقاضیان زیادی وجود دارند.

قنبری در پایان با تاکید بر اینکه در برندسازی نام و نماد باید دارای معانی و مفاهیم باشند، تصریح کرد: برندسازی یک علم محسوب می‌شود، بنابراین شرکت‌های تولیدی باید در زمینه برندسازی از کارشناسان و مشاوران خبره استفاده کنند تا بتوانند بر روی مخاطب تاثیر بگذارند، همچنین پس از برندسازی تبلیغات و بازاریابی بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha