به گزارش ایسنا بنابر اعلام موسسه مشاوره شغلی و کاریابی فکروکار، او در مورد تاثیر شبکههای مجازی بر شکلدهی دغدغههای شغلی جوانان ادامه داد: «آنها فقط میخواهند امروزشان را بگذرانند و نمیتوانند برای آینده برنامهریزی کنند و این موضوع باعث میشود نتوانند خوب کارکنند و با برنامه جلو بروند. از طرف دیگر، جوانان امروزی اکثرا به خاطر ظواهر، ارتباطات و شبکههای مجازی که همه به خوبی با آنها آشنا هستیم شوق سریع پولدار شدن دارند. یک سری در شبکههای اجتماعی دنبال فالور هستند، یک سری در بورس هستند، یک سری دنبال ارز دیجیتال هستند و برخی دیگر میروند و برای پلتفرمهای آنلاین حمل و نقل کار میکنند که بتوانند برای همان روزشان درآمد داشته باشند. این مسئله باعث شده که نتوانند در کارشان موفق یا ثابت قدم باشند.
مدیر موسسه مشاوره شغلی و کاریابی فکروکار در مورد تغییرات مشاغل در طی زمان و تعهد شغلی نسل امروز نیز توضیح داد:«از طرف دیگر وقتی جوانان به سن خاصی میرسند، پدر و مادرانشان از آنها میخواهند تا دانشگاه بروند. وقتی به دانشگاه میروند یا همان تیپ جوانانی که توصیف کردم، به دنبال کار پیدا کردن میروند، دیگر یک سری از صنایع یا مشاغل خانوادگی قدیمی از بین میرود. برای مثال قدیمها اگر کسی نجار بود، این مهارت از پدر به پسر ارث میرسید. الان که سبک عوض شده و همه دنبال تحصیلات دانشگاهی و یک شبه پولدار شدن هستند، ما دیگر آهنگر نداریم، نجار نداریم یا مشاغل فنی خاص را در جامعه نمیبینیم و این به چالش بعدی ما تبدیل شده است. مسئله بعدی مدل آدمهای این زمانه است. آدم سی ساله یا بیست و پنج ساله امروز با آدم همین سنی دیروز خیلی فرق دارد. آدم سی ساله دیروز سه تا بچه داشت و فقط به امنیت خانواده، امنیت شغلی و درآمدش فکر میکرد و به خاطر همین نسبت به کار کردن متعهد بود. اما برخی از آدم سی ساله امروز هنوز دنبال کنسولهای بازی یا ظواهر شبکههای اجتماعی یا دوستیابی میگردد و این باعث میشود تفاوت نسلها بیشتر به چشم بیاید.»
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات