• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400040201544
  • خبرنگار : 50165

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان عنوان کرد

پیشگیری از جرم، اولویت اصلی سازمان قضایی نیروهای مسلح در زنجان

پیشگیری از جرم، اولویت اصلی سازمان قضایی نیروهای مسلح در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس سازمان  قضایی نیروهای مسلح استان زنجان گفت: پیشگیری از جرم اولویت اصلی سازمان قضایی نیروهای مسلح در استان است.

حسین غفران‌نیا پیش از ظهر امروز (دوم تیرماه) در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه‌ قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان با هدف پیشگیری از جرایم نیروهای مسلح و نیز تقویت آن‌ها در مقابله با افراد خاطی و مجرمان این حوزه تشکیل شده است.

وی افزود: عمده جرایمی که نیروهای مسلح را تهدید می‌کند و سازمان قضایی آن ‌را در سرلوحه کارهای خود قرار داده است، مربوط به اختلاس، ارتشاء، تمرّد، فرار از خدمت، ایراد ضرب و جرح، لغو دستور و جعل اسناد است که در این راستا، پرونده‌های مربوط به جرایم نیروهای مسلح استان روند کاهشی دارد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان با اشاره به پائین بودن نرخ جرایم قضایی نیروهای مسلح در استان زنجان، تصریح کرد: عامل اصلی این کاهش، مذهبی بودن مردم شهر زنجان و نیز فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه سازمان قضایی استان است که توانسته گام‌های بزرگی در جهت کاهش میزان جرایم این بخش داشته باشد.

غفران‌نیا یادآور شد: در این رابطه سازمان قضایی استان، اقدام به برگزاری کلاس آموزشی در راستای پیشگیری از بروز جرایم و آشنایی نیروهای مسلح با جرایم خاص کرده است؛ چرا که این کلاس‌ها در سال گذشته عامل اصلی کاهش جرایم بود.

وی با اشاره به اینکه امنیت رکن اصلی توسعه یک جامعه است، اظهار کرد: همه‌ فعالیت‌های نظام در گرو امنیت است که توسط نیروهای مسلح انجام می‌شود، به همین خاطر سازمان قضایی تکلیف دارد با عمل به قانون و نگاهی مسئولانه، سلامت نیروهای مسلح را برای خدمت بهتر به نظام و مردم حفظ کند.

این مسئول با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم اولویت سازمان قضایی نیروهای مسلح استان است، عنوان کرد: آموزش‌ها از جمله حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و آگاهی‌بخشی حقوقی و قانونی در سطح نیروهای مسلح استان انجام می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان، با تاکید بر اینکه همکاری و تعامل بسیار خوبی بین نیروهای مسلح و سازمان قضایی استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان به شدت و بدون تعارف با هرگونه جرائم در سطح نیروهای مسلح استان برخورد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha