• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400050604085
  • خبرنگار : 71424

روند رو به رشد جذب بازماندگان از تحصیل

روند رو به رشد جذب بازماندگان از تحصیل

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در موضوع دسترسی به آموزش، نرخ پوشش ابتدایی ارتقاء یافته و در تعداد بازماندگان جذب شده نیز روند روبه رشدی داشته‌ایم. همچنین تعداد مدارس شبانه روزی نیز افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده در پنل تخصصی «تحول و برقراری عدالت در فرصت های یادگیری برخوردار از کیفیت» سی و پنجمین  اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش که در اردوگاه باهنر برگزار شد، با بیان اینکه در بخش مفهوم شناسی باید بدانیم عدالت آموزشی درباره چیست، اهمیت و ضرورت آن در اسناد بالادستی و همچنین ابعاد عدالت آموزشی و اقدامات هر بخش شامل چه مواردی خواهد بود؟ گفت: زمانی که از فرصت‌های برابر آموزشی سخن می گوییم منظور ما دسترسی به آموزش پس از ثبت نام دانش‌آموزان است.

وی افزود: در زمینه دسترسی به آموزش نیز باید بتوانیم بدون تبعیض از جنسیت، فرهنگ و طبقه اجتماعی، این فرصت های برابر را فراهم کنیم. نخستین  فرصت آموزش را خداوند به انسان‌ها عطا می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حیطه ابعاد نابرابری در دسترسی به آموزش مواردی چون منابع، سواد، دسترسی آسان، کیفیت ادامه تحصیل و خروجی‌های یادگیری مطرح است اظهار کرد: دسترسی به آموزش، فرصت‌های برابر باکیفیت و عدالت تربیتی یعنی تعامل منصفانه و بدون تبعیض و پذیرش با همه دانش‌آموزان اجزای سه گانه عدالت آموزشی و تربیتی هستند.  اگر به این نتیجه برسیم که صرف مدرسه رفتن عدالت آموزشی نیست، موفق خواهیم بود.

حکیم زاده با اشاره به تصویب برنامه به کارگیری راهبران آموزشی برای ارتقای کیفیت بخشی به آموزش گفت: تصویب اساسنامه مدارس عشایری، تصویب آیین‌نامه کلاس‌های چندپایه، تصویب اساسنامه مدارس عشایری و تفاهمنامه تقسیم کار ملی از جمله اقدامات صورت گرفته در ز مینه ارتقای عدالت آموزشی است.

به گفته وی در موضوع دسترسی به آموزش، نرخ پوشش ابتدایی ارتقاء یافته و در تعداد بازماندگان جذب شده نیز روند روبه رشدی داشته ایم. همچنین تعداد مدارس شبانه روزی افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.