• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400062115426
  • منبع : نمایندگی ایلام

مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری کشور:

تفکر جهادی لازمه‌ی رسیدن به اقتدار علمی است

تفکر جهادی لازمه‌ی رسیدن به اقتدار علمی است

ایسنا/ایلام مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری کشور گفت: شرط کافی برای رسیدن به اقتدار علمی این است که تفکر جهادی را وارد کار کنیم چون امکانات ما محدود است و وقتی تفکر جهادی وارد کار شد این منبع اتوماتیک افزایش پیدا می‌کند .

سردار «مهدی رحیمی» در حاشیه‌ی بازدید از  مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان و مرکز رشد شهید شهریاری بیسج علمی،پژوهشی و فناوری استان ایلام اظهار کرد: استان ایلام به واسطه‌ی موقعیت حغرافیایی که دارد می‌تواند مامن خوبی برای ما در حوزه بازارهای بین‌المللی باشد و بتوانیم تجارت حوزه علم و فناوری را از مرز ایلام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای بازدید از قرارگاه شهید سلیمانی توفیق حضور در ایلام پیدا کردم، تصریح کرد: انصافا در حوزه مقابله با کرونا همه‌ی دستگاه‌ها از جمله سپاه ، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر را پای کار دیدیم، بقیه ادارات و دانشگاه‌ها هم باید برای قطع زنجیره کرونا پای کار بیایند.

مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری کشور تصریح کرد:در استان وقتی این همکاری را بین بسیج و علو م پزشکی را شاهد بودیم از این همه هم‌همافزایی خوشحال شدیم چون  خیلی از مشکلات بواسطه همکاری و تعامل حل شده است.

رحیمی  بر ضرورت هم‌افزایی در حوزه علم و فناوری تاکید کرد و گفت: پتانسیل‌هایی در استان وجود دارد که باید با هم گرایی و وحدت رویه می‌توانند این پتانسیل‌ها را بالفعل کنند.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی با همه‌ی توان پای کار است و دیگر دانشگاه‌ها و معاونت علمی و فناوری سپاه و پارک علم و فناوری هم در حوزه علم و فناوری کار می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری کشور تاکید کرد: جزیره‌ای عمل کردن موجب می‌شود مبتکر، مخترع ، پژوهشگر و فناور از این پتانسیل‌ها استفاده نکنند و چون به معنای واقعی حمایت نمی‌شوند و منجر به فرار مغزها می‌شود که باید برای جلوگیری از آن و رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید بتوانیم زیرساخت و بستر لازم را فراهم کنیم و فراهم کردن این بستر با کار جزیره‌ای ممکن نیست و باید مامن وحدت رویه داشته باشیم.

رحیمی با تاکید بر اینکه پیشنهاد من برای استان این است که در قالب قرارگاه علم و فناوری که راه‌اندازی کرده‌ایم و مامن و مرکز هماهنگی و هم افزایی  شود ، گفت:وقتی می‌گوییم بسیج علمی یعنی بسیج همه مراکز  علمی و تحقیقاتی برای ایجاد بستر برای  نخبگان و فناوران فراهم کنیم تا خلق فناوری کنند.

وی ادامه داد: راه لازم برای ایجاد اقتدار علمی این است که روی ریلی که کشورهای پیشرفته قرار گرفته اند قرار بگیریم اما شرط کافی این است که تفکر جهادی را وارد کار کنیم چون امکانات ما محدود است و وقتی تفکر جهادی وارد کار شد این منبع اتوماتیک افزایش پیدا می‌کند و ما صاحب منابع زیادی خواهیم شد و می‌توان به کارها سرعت بیشتری داد.

مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری کشور از آمادگی ببسیج علمی کشور برای حل مسائل استان خبر داد و گفت: امیدواریم با هم‌افزایی بیشتر همه‌ی نهادها و ادارات کل و مجموعه‌ها شاهد حل مشکلات باشیم.

  انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha