• شنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401030704712
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرمانده سپاه اردبیل:

دشمنان اگر دست از پا خطا کنند، پشیمان خواهند شد

دشمنان اگر دست از پا خطا کنند، پشیمان خواهند شد

ایسنا/اردبیل فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: دشمنان انقلاب اسلامی اگر دست از پا خطا کنند، پشیمان شده و با تمام توان پاسخی قاطع به تهدیدات آنها خواهیم داد.

سردار غلامحسین محمدی اصل در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و فاتحان خرمشهر در اردبیل اظهار کرد: عملیات بیت‌المقدس با هدف آزادسازی خرمشهر معادلات جنگ را به هم زد و تمام جبهه پیروزی و نصرت را با یاری خداوند به نفع رزمندگان اسلام تغییر داده است.

وی تصریح کرد: ما امروز در سایه مجاهدت شهدا و ایثارگران در امنیت و آرامش کامل هستیم و در هیچ کشوری نظیر ایران چنین امنیتی پایدار وجود ندارد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: استکبار جهانی برای بر هم زدن این امنیت و آرامش به حربه‌های مختلف روی آورده و سعی می‌کند تا با جنگ ترکیبی ملت ما را با سختی و دشواری روبه‌رو کند.

محمدی اصل ابعاد هشت سال جنگ تحمیلی را با حرکت‌های تهاجمی و تدافعی بی‌نظیر یادآور شد و افزود: هر چند جنگ شروع شده علیه جمهوری اسلامی ایران،‌ جنگ تمام عیار غرب و شرق بود اما رزمندگان اسلام با دست خالی اما ایمان و قدرت معنوی و در عین حال شجاعت توانستند دشمن را زمین‌گیر کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در تحلیل جنگ هشت ساله همچنان بزرگترین دانشگاه‌های نظامی متحیر از قدرت جمهوری اسلامی ایران در غلبه بر غرب و شرق در جنگ نابرابر و نامتقارنی هستند که جز نصرت الهی نمی‌توانست پیروزی واقعی را برای این کشور رقم بزند.

محمدی اصل با بیان اینکه عمده عملیات‌های رزمندگان اسلام در شب انجام شده و استکبار جهانی با سردستگی صدام لعین هجمه سنگینی را علیه جمهوری اسلامی ایران آورده بودند، اضافه کرد: ما در تحلیل پیروزی‌های جنگ به این نتیجه رسیدیم که قدرت معنوی و توجه به ارزش‌های الهی والاتر از تجهیزات و ابزارهای نظامی بوده که به هیچ وجه قابل قیاس با هم نیستند.

وی بیان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی مظهر حماسه، اقتدار، تدبیر و حکمت جمهوری اسلامی ایران است و امروز نیز رزمندگان سلحشور این کشور که کم از جوانان دوران دفاع مقدس ندارند، در صحنه‌های مختلف از مرزهای این کشور دفاع کرده و حتی در قالب مدافعان حرم شهادت را بر ماندن ترجیح دادند.

محمدی اصل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هر چند امام راحل در دهه 60 از جنگ به عنوان یک نعمت و گنجینه یاد کرده اما عده‌ای بر این فرمایش امام راحل ایراد می‌گرفتند در حالی که امروز نتیجه این نعمت و گنجینه را در توان‌افزایی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی شاهد هستیم.

وی حیله‌گری‌های استکبار جهانی را در کنار غوغاسالاری‌ها یادآور شد و تصریح کرد: شایسته است با جهاد تبیین، حرکت‌های معنوی و روشنگری جنگ ترکیبی و ادراکی دشمن را خنثی کرده و روز به روز بر تقویت وحدت و همگرایی بیفزاییم.

در این مراسم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نیز به وجود 128 رزمنده از استان اردبیل در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: استان اردبیل در این عملیات 31 شهید تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است.

علی واحد به برگزاری برنامه‌های مختلف گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: رونمایی از 26 عنوان کتاب در این ایام انجام شده که امروز نیز سعی می‌کنیم چهار عنوان کتاب با محوریت خاطرات رزمندگان و شعر دفاع مقدس رونمایی کرده و از خانواده‌های شهدا و ایثارگران عملیات بیت‌المقدس تجلیل و تکریم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha