• پنجشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401031208972
  • منبع : نمایندگی اردبیل

نایب رئیس شورای شهر اردبیل:

برای متروپل‌های اردبیل باید چاره‌اندیشی کرد

برای متروپل‌های اردبیل باید چاره‌اندیشی کرد

ایسنا/اردبیل نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: برای متروپل‌های اردبیل که سال‌هاست ناایمن‌ بودن آنها دغدغه‌ای جدی برای مدیریت شهری است، باید هر چه سریعتر چاره‌اندیشی کرد.

میر محمد سیدهاشمی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: سالانه بر اثر حوادث تلخ همچون متروپل، پلاسکو و گودبرداری‌های غیراصولی شاهد تلفات انسانی هستیم که گویی این حوادث تمام‌شدنی نیست.

وی با بیان اینکه دانش فنی ما در حوزه نظام‌ مهندسی به شکل متقن و گسترده وجود دارد و حتی جامعه مهندسی ما از تخصص و تبحر بی‌نظیری برخوردار است، تصریح کرد: دلیل اینکه این قدر حادثه تلخ و ناگواری را شاهد هستیم، ضعف مدیریت و عدم هماهنگی دستگاه‌های ذیربط است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در نظام مهندسی اهرم کافی برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز مشاهده ندارد و این ضعف قانونی باید برطرف شود.

سیدهاشمی افزود: مهندسان تنها به گزارش دادن آن هم به شهرداری بسنده می‌کنند و مأموران شهرداری نیز گاه در رسیدگی به این گزارش‌ها با قصور و کوتاهی روبه‌رو می‌شوند که در این زمینه باید چاره‌اندیشی کرده و مشکل را به صورت اساسی و ریشه‌ای برطرف کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ضروری است اکیپ‌های اجرایی در این حوزه از تخصص، دقت و حساسیت بیشتری برخوردار باشند تا سالانه رقم هنگفتی که به عنوان یارانه بیمه کارگری پرداخت می‌شود، به هدر نرفته و خروجی مناسبی را داشته باشد.

سیدهاشمی با انتقاد از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در غفلت و بی‌توجهی به موضوع ایمنی ساختمان‌ها اضافه کرد: این مجموعه آن چنان که شایسته است در این بخش ورود پیدا نکرده و خروجی مناسبی را در ایمنی ساختمان‌ها شاهد نیستیم.

وی بیان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز و ناایمن گاه با بروز حوادثی همچون متروپل همراه است و گاهی نیز به انباشت پرونده‌ها در کمیسیون ماده 100 منجر شده است.

سیدهاشمی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در اردبیل ساختمان‌های متعددی را همچون متروپل سراغ داریم که بعد از حادثه پلاسکو مسئولان گرد هم آمدند تا این ساختمان‌های ناایمن را مورد توجه قرار دهند اما بعد از مدتی فروکش کردن موضوع و مباحث شاهد غفلت و بی‌توجهی در این موضوع بودیم.

وی تصریح کرد: نه تنها تبعات اجتماعی این حوادث در کنار کشته شدن تعدادی از شهروندان و زخمی شدن آنها بسیار سنگین است اما این حوادث به سوژه تبلیغی رسانه‌های بیگانه تبدیل می‌شود تا اعلام کنند جمهوری اسلامی ایران در حوزه ساخت و ساز از مدیریت شایسته و درست برخوردار نیست.

سیدهاشمی گفت: ما در روزهای گذشته با دعوت از دستگاه‌های مرتبط و در قالب جلسه‌ای فوق‌العاده در شورا سعی کردیم تا ساخت و سازهای ناایمن را در اردبیل مورد رصد و پایش قرار دهیم که حضور مدیران در این جلسات و یا نمایندگان تمام‌الاختیار ارزشمند بود و خروجی این جلسات به دستگاه‌های مرتبط به ویژه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ارائه می‌شود تا در صورت بروز حوادث ناگوار این گزارش‌ها مورد دقت نظر باشد.

وی افزود: ما نمایندگان مردم هستیم و حق دفاع از اموال مردم را بر خود ضروری می‌دانیم و بر این باوریم هر چه سریعتر ساختمان‌های ناایمن در اردبیل یا تخریب شده و یا نسبت به بازسازی و مقاوم‌سازی آن اقدامات مؤثری انجام شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این خواهد بود تا در چارچوب قانون و مقررات دستگاه‌های متولی را موظف به نظارت و پایش اطلاعات قرار دهیم و به هیچ وجه شایسته نیست سرمایه‌گذار و یا صاحب پروژه بدون صدور پروانه بهره‌برداری بخواهد از این مجموعه‌های تجاری و خدماتی بهره‌برداری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha