• دوشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401071105043
  • خبرنگار : 50199

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران خبر داد

برقراری پرواز ساری - استانبول در آینده نزدیک

برقراری پرواز ساری - استانبول در آینده نزدیک

ایسنا/مازندران مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از رایزنی ها برای برقراری پرواز ساری - استانبول خبر داد و افزود: گردشگری سلامت، ساخت کشتی‌های تفریحی و جذب سرمایه گذاری خارجی از دیگر برنامه‌های گردشگری استان است.

صادق برزگر در مراسم روز و هفته جهانی گردشگری، ضمن اشاره به اینکه رویکرد میراث فرهنگی استان با توجه به شعار جهانی گردشگری و ترسیم شعار سال اظهار کرد: رویکرد گردشگری سنتی صِرف پاسخگو نیست و برای رسیدن به توسعه باید به سمت تفکر و رویکردهای نوین برویم.

برزگر یکی از سیاست‌های اصلی را تعامل و ایجاد پیوند و شکل گیری خردجمعی برای تحقق اهداف دانست و افزود: تا زمانی که خردجمعی شکل نگیرد و ادارات دغدغه گردشگری نداشته باشند، نمی‌توانیم انتظار توسعه مطلوب در استان داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان گردشگری و میراث فرهنگی در مازندران گفت: همه زیرشاخه‌های گردشگری شامل گردشگری مزرعه، اکوتوریسم، سلامت و غیره در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در استان به گردشگری مذهبی و آئینی پرداخته نشده ادامه داد: در استان ۱۳۶۰ بقعه و امامزاده داریم که ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری مذهبی به شمار می‌رود و یکی از سیاست‌های اصلی ما داشتن نگاه آمایشی است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندارن از رایزنی برقراری پرواز ساری - استانبول خبر داد و افزود: گردشگری سلامت، ساخت کشتی‌های تفریحی و جذب سرمایه گذاری خارجی از دیگر برنامه‌های گردشگری بوده و خواهرخواندگی بین بهشهر و اصفهان از دیگر طرح‌های این اداره کل است.

برزگر با بیان اینکه طرح جامع گردشگری استان کلید خورده است، گفت: در فاز نخست، این طرح در منطقه دوهزار تنکابن و هزارجریب نکا برای این منظور برنامه ریزی و اجرا شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha