• جمعه / ۱۶ آبان ۱۴۰۴ / ۰۴:۰۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1404081609615
  • خبرنگار : 50105

خودروسازان ژاپنی از چین دل می‌کنند و به هند رو می‌آورند

خودروسازان ژاپنی از چین دل می‌کنند و به هند رو می‌آورند

تویوتا، هوندا و سوزوکی، میلیاردها دلار برای تولید خودرو و ایجاد کارخانه‌های جدید در هند، هزینه می‌کنند که نشانه‌ای از اهمیت روزافزون این کشور به عنوان قطب تولید است زیرا خودروسازان ژاپنی، زنجیره‌های تامین جهانی برای کاهش وابستگی به چین را در نظر دارند.

به گزارش ایسنا، تویوتا و سوزوکی، به‌طور جداگانه از سرمایه‌گذاری‌هایی بیش از ۱۱ میلیارد دلار برای تقویت قابلیت‌های تولید و صادرات خودرو در سومین بازار بزرگ خودروی جهان، خبر دادند.

هزینه‌های پایین و نیروی کار گسترده هند مدت‌هاست که برای تولیدکنندگان جذاب بوده است.

چندین مدیر صنعتی، اظهار کردند: در حال حاضر، خودروسازان ژاپنی با فاصله گرفتن از چین، چه به عنوان بازار و چه به عنوان پایگاه تولید، فعالیت خود را افزایش می دهند.

جنگ قیمت بی‌رحمانه میان تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی، سودآوری در چین را دشوار کرده است. علاوه بر این، خودروسازان چینی اکنون فعالیت‌های خود در خارج از کشور و ربودن سهم بازار از رقبای ژاپنی در جنوب شرقی آسیا را گسترش می دهند.

تویوتا و سوزوکی هر کدام مالکیت اکثریت واحدهای خود در هند را در اختیار دارند. هوندا ۱۰۰ درصد از کسب و کار خود در آنجا را در اختیار دارد.

سرمایه‌گذاری مستقیم سالانه ژاپن در بخش حمل ونقل هند که شامل خودروسازان نیز می‌شود، بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ بیش از هفت برابر رشد کرد و سال گذشته به ۲۹۴ میلیارد ین (دو میلیارد دلار) رسید.

همزمان با افزایش سرمایه‌گذاری خودروسازان ژاپنی در هند، آنها از چین فاصله گرفتند و سرمایه‌گذاری مستقیم در بخش حمل ونقل چین در مدت مشابه ۸۳ درصد کاهش یافت و در سال گذشته به ۴۶ میلیارد ین رسید.

تویوتا با فروشندگان ژاپنی و هندی برای کاهش هزینه‌ها و گسترش تولید قطعات هیبریدی همکاری می‌کند. هند یکی از بازارهایی است که سال جاری با وجود افزایش تقاضا، با کمبود عرضه قطعات هیبریدی مواجه شده است.

رویترز هفته گذشته، گزارش داد که این خودروساز ژاپنی قصد دارد تا پایان دهه جاری، ۱۵ مدل جدید در هند عرضه کند و شبکه روستایی خود را گسترش دهد. این خودروساز قصد دارد تا پایان دهه، ۱۰ درصد از بازار خودروهای سواری را نسبت به سهم هشت درصدی فعلی، در اختیار داشته باشد.

تویوتا سال گذشته، بیش از سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید در کارخانه فعلی خود در جنوب هند به میزان حدود ۱۰۰ هزار دستگاه بر مبنای سالانه و ساخت یک کارخانه جدید در ایالت غربی ماهاراشترا اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود تولید آن قبل از سال ۲۰۳۰ آغاز شود. انتظار می‌رود این امر ظرفیت تولید تویوتا در هند را به بیش از یک میلیون دستگاه برساند. این خودروساز در گزارش درآمد سه‌ماهه خود به اهمیت روزافزون هند برای سودآوری اشاره کرد

هوندا اعلام کرد: سه بازار اصلی تمرکز آن برای تجارت خودرو، آمریکا و پس از آن هند و ژاپن هستند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاری هشت میلیارد دلاری سوزوکی در هند عمدتا برای افزایش ظرفیت تولید داخلی آن به چهار میلیون خودرو در سال نسبت به حدود ۲.۵ میلیون خودرو فعلی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha