• یکشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401072412559
  • خبرنگار : 50123

خانه‌های ورزش روستایی؛ راهی برای کشف استعداد روستاییان

خانه‌های ورزش روستایی؛ راهی برای کشف استعداد روستاییان

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی چهارمحال و بختیاری گفت: اعتقاد داریم که در روستاها استعدادهای بسیاری وجود دارد، بنابراین باید راهی برای کشف استعدادها پیدا کنیم که ایجاد خانه‌های ورزش روستایی در کشف استعدادهای روستاییان بسیار موثر است.

فخرالدین اسدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه خانه‌های ورزش روستایی در روستاهای دارای بیش از ۱۰۰۰ نفر جمعیت ایجاد می‌شوند، اظهار کرد: در روستاهایی که سالن ورزشی یا امکانات ورزشی در روستا یا مجاورت روستا وجود ندارد به منظور استفاده مردم این خانه‌ها احداث می‌شود.

رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون ۴۲۰ روستای استان از نعمت احداث خانه ورزش روستایی بهره‌مند هستند، افزود: اعتقاد داریم که در روستاها استعدادهای بسیاری وجود دارد، بنابراین باید راهی برای کشف استعدادها پیدا کنیم که ایجاد خانه‌های ورزش روستایی در کشف استعدادهای روستاییان بسیار موثر است.

اسدی گفت: باتوجه به اینکه امکانات لازم به منظور ایجاد سالن ورزشی در روستاها فراهم نیست، بنابراین بهترین راه ایجاد خانه‌های ورزش روستایی به منظور مشارکت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

به گفته وی، تقریبا بیش‌تر روستاهای بالای ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارای خانه ورزش روستایی هستند، اما باتوجه به اینکه بیشترین تعداد روستاها در بخش لردگان، اردل و کوهرنگ است و دارای جمعیت کمتر از ۱۰۰۰ نفر بوده،  بنابراین می‌توان گفت، حدودا ۳۰۰ روستای دیگر نیازمند ایجاد خانه ورزش روستایی هستند.

اسدی از ساماندهی خانه‌های ورزش روستایی خبر داد و گفت: تکمیل خانه‌های ورزش روستایی در دستور کار است، البته بناست تا دهه فجر امسال تعدادی خانه ورزش روستایی در استان اضافه شود.

رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی چهارمحال و بختیاری در پایان در خصوص احیای بازی‌های بومی محلی منسوخ شده در استان، خاطرنشان کرد: ۲۵۰ بازی بومی محلی در رشته‌های مختلف شناسایی و در کتاب «بازی‌های بومی محلی چهارمحال و بختیاری» گردآوری شده است، البته ۱۳ رشته از بازی‌های بومی محلی که فدراسیون بر آن‌ها متمرکز شده در استان اجرا می‌شوند، همچنین تقریبا ۳۰۰ بازی دیگر در استان شناسایی شده که این بازی‌ها قرار است در جلد دوم کتاب به چاپ برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha