• جمعه / ۲۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401072916111
  • خبرنگار : 50026

امام جمعه بیرجند:

عیار انسانیت در فتنه‌ها مشخص می‌شود

عیار انسانیت در فتنه‌ها مشخص می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انسان در امتحان و آزمایش و فتنه‌ها ارزش پیدا می‌کند، گفت: انسان به همان اندازه‌ای که عیار انسانیت داشته باشد ارزش دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، امروز ۲۹ مهر در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: وجدان اخلاقی جزء فطرت انسان است و این راهی نیست که انسان بتواند از آن فرار کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: انسان اشرف مخلوقات است، اما این به تنهایی کفایت نمی‌کند چراکه انسان مانند سنگی بوده که از معدن استخراج می‌شود و باید تجزیه شده تا عیار آن مشخص شود.

عبادی با بیان اینکه حق گرایی از ملاک‌های انسانیت است، تصریح کرد: نشانه انسانیت این است که گرایش‌های ما در این عبودیت با خداوند و حق پیوند داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه عبودیت وسیله رشد انسانیت بوده و پیامبران و ائمه اطهار(ع) اسوه و الگوهای راه حق و عبودیت خداوند هستند، اظهار کرد: راه و هدف هر کسی خداوند باشد به او بصیرت می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سلامت و تربیت روح صدها برابر سلامت و تربیت جسم ارزشمند است، افزود: کفر به معنای پوشاندن، نادیده گرفتن و پایمال کردن است.

عبادی با اشاره به اینکه کفر به عنوان یک بیماری بر انسان عارض می‌شود، گفت: حرص یکی از صفات ناپسند و بیمارهای خطرناک است که اگر گرفتار آن شویم دیگر حق را نمی‌بینیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه حرص یکی از اصول کفر است، بیان کرد: حسد یکی دیگر از اصول کفر است که به انسان اجازه نمی‌هد حق را ببیند؛  مسئله حسد و ویرانی‌هایش آمار عجیبی در تاریخ و زندگی ما دارد.

عبادی با اشاره به اینکه استکبار از دیگر اصول کفر است، تصریح کرد: انسان مستکبر فقط به فکر لذات و رسیدن به امیال نفسانی خود بوده و ضایعات این بیماری از هر مرض مسری خطرناک تر است.

 وی با اشاره به جنایات استکبار جهانی در کشورهای مختلف، گفت: باید مراقب خود و فرزندانمان باشیم تا گرفتار و شکار دروغ‌ها و تحریف‌های استکبار جهانی نشویم.

امام جمعه بیرجند به بیش از ۱۷ هزار دروغ رسانه‌های استکبار جهانی در حوادث اخیر اشاره کرد و یادآور شد: روزی همگان باید پاسخگوی اقدامات خود در پیش وجدان خود باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha