• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۹:۳۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401111713354
  • خبرنگار : 50592

بهره برداری از ۸۳ طرح شهرستان میبد در دهه فجر

بهره برداری از ۸۳ طرح شهرستان میبد در دهه فجر

ایسنا/یزد فرماندار شهرستان میبد با اعلام خبر افتتاح ۸۳ طرح در شهرستان میبد به مناسبت دهه فجر، گفت: در زمینه صنعتی از جمله تولید کاشی و سرامیک شهرستان میبد جزو شهرستان‌های پیشرو در استان و کشور است.

«سیدجمال سجادی پور» امروز دوشنبه ۱۷ بهمن در نشست با خبرنگاران که به مناسبت ایام الله دهه فجر در محل سالن شهید منتظر قائم استانداری یزد برگزار شد، گفت: ۸۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان برای ایام الله دهه فجر آماده افتتاح شده که ۱۷۷ میلیارد تومان آن اعتبار آنها توسط بخش خصوصی هزینه شده و با افتتاح این طرحها برای ۱۲۴ نفر اشتغال زایی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان میبد سه بخش دارد و با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر یکی از پرجمعیت ترین شهرستان‌های استان است که در حوزه های صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری از ظرفیت های زیادی برخوردار است، گفت: در حوزه گردشگری با وجود ظرفیت های بسیار زیادی مانند نارین قلعه با بیش از هفت هزار سال قدمت و موزه های متعدد مثل زیلوی میبد که زیلویی با قدمت بیش از ۶۰۰ سال در آن نگهداری می شود، استفاده مناسبی از جاذبه های موجود برای جذب گردشگران صورت نگرفته است .

فرماندار میبد افزود: در زمینه صنعتی نیز میبد جزو شهرستان‌های پیشرو در استان و کشور است، به ویژه در صنعت کاشی و سرامیک و اخیرا تغییر رویکرد توسعه شهرستان به سمت استقرار صنایع پاک و شرکت های دانش بنیان رفته است که در این زمینه اتفاقات خوبی افتاده و در تولید برخی محصولات دانش بنیان این شهرستان افتخارات زیادی را کسب کرده است.

سجادی پور در پایان عنوان کرد: در زمینه کشاورزی نیز بخش ندوشن از مناطق غنی استان است و در حوزه آبیاری نوین طرح‌های زیادی در سطح شهرستان اجرا شده است و در دانشگاه های این شهرستان نیز بالغ بر هشت هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیل می کنند که بعد از مرکز استان بیشترین آمار دانشجویان استان را میبد دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha