• شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401121308914
  • خبرنگار : 71477

ریابکوف: افزایش مشارکت آمریکا و ناتو در اوکراین منجر به درگیری مستقیم میان قدرت‌های اتمی می‌شود

ریابکوف: افزایش مشارکت آمریکا و ناتو در اوکراین منجر به درگیری مستقیم میان قدرت‌های اتمی می‌شود

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، افزایش مشارکت آمریکا و ناتو در درگیری‌های اوکراین می‌تواند منجر به یک درگیری مستقیم نظامی میان قدرت‌های اتمی "با پیامدهای فاجعه‌آمیزی" شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در جریان سخنرانی در کنفرانس خلع تسلیحات سازمان ملل در ژنو گفت: هنگامی که مسکو درباره چنین خطراتی صحبت می‌کند، اظهاراتش برای اهداف تبلیغاتی تحریف می‌شوند.   

وی افزود، "اقدامات مخرب" آمریکا و ناتو منجر به مشکلاتی در معماری بین‌المللی کنترل تسلیحاتی شده که بر مبنای چهار پیمان مهم بنا شده است؛ پیمان ضد موشک بالستیک که آمریکا در سال 2002 میلادی از آن خارج شد، پیمان نیروهای اتمی میان برد که واشنگتن در سال 2019 میلادی از آن خارج شد و پیمان آسمان‌های باز که آمریکا در سال 2020 میلادی از آن خارج شد.

به گفته ریابکوف، پس از تلاش‌های آمریکا برای تحقیق درباره امنیت تاسیسات استراتژیک روسیه طبق پیمان استارت نو با سازماندهی حملات اوکراین به آنها، روسیه مشارکتش در این پیمان را به حالت تعلیق درآورد.

این دیپلمات خواستار رسیدگی به این اوضاع و ایجاد یک معماری امنیتی بین‌المللی به روز شده، شد؛ اقدامی که با گفت‌وگو در مورد انتخاب گزینه‌های امنیتی برابر و غیرقابل تقسیم که به حداقل رساندن پتانسیل درگیری را تضمین می‌کند، آغاز می‌شود.

ریابکوف همچنین نسبت به فعالیت‌های آمریکا و ناتو در منطقه آسیا-اقیانوس آرام ابراز نگرانی کرده و هشدار داد که چنین اقداماتی منجر به "شوک‌های جدی" در این منطقه می‌شود.

این مقام همچنین از برنامه‌های فضایی آمریکا و ناتو انتقاد کرده و گفت، روسیه بر شکل‌گیری یک سند چندجانبه که از نظر قانونی الزام‌آور است برای جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در فضا تاکید دارد.

وی افزود: اقدامات بی‌فایده‌ای که توسط کشورهای غربی در چهارچوب رفتار مسئولانه در فضا پیشنهاد شده، قادر به حل این وظیفه خطیر یعنی حفظ فضا به عنوان یک منطقه آزاد امنیتی مشترک از رویارویی‌های مسلحانه نیستند.

ریابکوف تصریح کرد: بلکه برعکس، آنها به عنوان نقابی برای ایجاد سریع یک پتانسیل فضای جنگی و به کار گیری آن، در نظر گرفته می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۰۹:۵۸

هم آمریکا+ناتو و هم روسیه به خوبی می دانندعواقب جنگ هسته ای چیست؟چون یکباریک جنگ بسیارضعیف اتمی درسه نقطۀ از زمین اتفاق افتاده: 1-ناکازاکی وهیروشیما 2-فاجعۀ چرنوبیل 3-نشت اتمی در ژاپن.....بنابراین جنگ اتمی و هسته ای پیش نخواهد آمد فقط یک نوع جنگ روانی و رسانه ای است و نقش بازدارندگی را دارد و این پوشالی بودن قدرتهای دارای این تسلیحات است.....